ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
При приемането на законовите поправки за задължително оборудване на автобусите с колани беше установен гаф, каза пред „Дарик“ Ивайло Константинов от Конфедерация на автобусните превозвачи.
Според приетите текстове, при превозите до 30 километра такова задължение няма да има за автобусите, които превозват ученици и работници. За сметка на това колани ще трябва да се монтират в градските автобуси, където е разрешено да се возят и правостоящи. Би трябвало да е точно обратното, изтъкна Константинов. Без отговор е и въпросът какво ще се случва с автобусите, които влизат в България от Сърбия, Румъния и Гърция, например, и нямат видеорегистратори и колани, добави той.
Вероятно става дума за техническа грешка или неразбиране от страна на вносители, посочи Ивайло Константинов:
„Определено е направен гаф при приемането на текстовете. Това, което са приели, е да бъдат изключени от оборудване с колани само автобусите от клас 1 и 2, които извършват превози до 30 км. Но е записано изрично в текста - специализиран превоз до 30 км, което на практика означава, че автобусите, които превозват точно учениците няма да бъдат с колани, а не са изключени градските автобуси, което на практика оборудване с колани в градските автобуси, което е абсурдно. Няма как правостоящ пътник да бъде обвързан с колан“, каза той.
Според Ивайло Константинов сериозен проблем може да възникне за автобусите без колани и видеорегистратори, които влизат от други държави:
„Има няколко въпроса, които никой не ги поставя. Какво правим с автобусите от Сърбия, от Гърция? Ще им слагаме видеорегистратори и колани на границата ли? Какво ще правим? На никого не е ясно. Трябваше да има становище на туристическите фирми, на Агенцията по туризъм. Това би довело до катастрофа. Тези чужди автобуси, ако не могат да влязат в България, защото нямат колани, какво правим, на никого не е ясно“, посочи още той.
Константинов добави, че процесът по оборудване с колани има няколко стъпки – закупуване, монтиране и приемане на конструктивната промяна от страна на специализираните технически служби. Не ясно обаче как точно и за колко време ще се случи всичко, при положение, че в закона са указани срокове. Има автобуси с по-леки седалки, например, които не са пригодни за оборудване с колани, посочи Ивайло Константинов. Според него предстои законът да бъде ремонтиран.


