ПЪЛЕН ШОК: Баба звъняла на спешния телефон на Столична община, за да й купят лимонада и кафе - внукът й бил нощна смяна и не искала да го буди
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Столична община предприема инициатива в помощ на възрастните хора, хората с увреждания и трудноподвижните хора. Изискването е тези хора да нямат близки, които да се погрижат за тях. Това заяви пред Би Ти Ви Радослав Йорданов, директор на общинското предприятие "Социален патронаж".
"Услугата, която се предоставя, е след телефонно обаждане на три телефона, на които лицата могат да заявят продукти от първа необходимост, както и медикаменти", уточни той.
Радослав Йорданов разкри и за фрапиращи случаи, при които хора са звънели, за да питат или да искат безумни неща.
"Още първото обаждане беше за жена, която се интересуваше дали ще й работи фризьорският салон. Второто обаждане пък беше от мъж, който питаше дали ще работят магазините за цигари и алкохол", поясни директорът на общинското предприятие "Социален патронаж".
Той помоли хората да бъдат по-отговорни, защото заради такива обаждания може да не се приемат повиквания на хора, които наистина са в нужда.
"За съжаление, преобладават хора, които се обаждат за всякакви странични въпроси. Имаме въпроси, които са от компетенциите на личния лекар и не можем да отговори. Имахме обаждане от възрастна дама, която искаше да й закупим лимонада и кафе. Когато я попитахме дали има близки, каза, че има внук, който е другата стая, но бил нощна смяна и не иска да го буди, за да ходи да се реди на опашка", разкри Йорданов.


