ПЪЛНА АНАРХИЯ: Докато Терзиев и Бонев се правят на света вода ненапита, осветлиха СКАНДАЛНИ детайли за чудовищния трафик в София
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Кризата със задръстванията в София нараства с всеки изминал ден и Васил Терзиев колкото и да се опитва да излезе невинен с оправданието, че те се дължат на 800-те хиляди автомобила, проблемът е далеч по-сериозен и е в резултат на личностни единоборства и неадекватно взети решения из кабинетите на "Московска" 33.
Част от тези проблеми осветли председателят на Института за пътна безопасност и бивш началник на столичния КАТ Богдан Милчев. Като такъв той отлично познава в дълбочина проблемите с трафика в столицата и начините, чрез които да бъде облекчен.
Според Милчев София в момента е запушена и заради липсата на каквато и да било комуникация между Столична община и "Пътна полиция".
"Един хроничен проблем е на път да се превърне в криза. Това е така защото по принцип транспортът и трафикът се управляват. Но в момента не се управляват. Има отказ от управление. То изисква системен подход - не може само Столична община да го управлява. Този проблем се решава и с "Пътна полиция". Има пълно нарушаване на отношенията между общината и "Пътна полиция". От една година те не се говорят и се противопоставят един на друг", разкри бившият шеф на столичния КАТ пред БНТ.
Той шокира аудиторията от София пред малкия екран с думите, че транспортът не е сред проблемите на най-големите град, които Васил Терзиев приема насериозно.
"Транспортът на София не е централна тема за кмета. Споделил ми го е в личен разговор. Транспортът е аутсорсът на една организация - "Спаси София". Но има пълен антагонизъм между Бонев и Терзиев. Те имат проблем с кадруването и налагането на експертиза в транспорта. Експертите на бившия кмет Фандъкова продължават да управляват трафика на София. "Спаси София" искат да вкарат иновативни елементи в управлението, но според тях кметът на София не им го позволява. И това няма да го отрекат - те сами го казали лично", разясни Милчев.
Той предложи и няколко начина, чрез които със съдействието на "Пътна полиция" трафикът може да бъде оправен бързо в краткосрочен план - например чрез контролирано отваряне на буслентите и за автомобили в час пик, чрез пренастройване на светофарите, чрез ръчното им регулиране или ако синята зона в натоварените моменти бъде премахвана, за да се отпуши трафикът.