ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
"Използваме пътната безопасност за лични цели. Липсата на отговорност води до всичко това. Но това означава да спрат да крадат от пътната безопасност, да спрат да купуват 27 комбинирани багери през Плана за възстановяване и устойчивост. Те няма да искат да скъсат с това." Това заяви пред БНР Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
"Много тъжна е картината. Това е типичен случай - от едната страна да виждаме роднини и семейства на жертвите, а от другата страна стоят глашатаите на изпълнителната и политическа власт, които се опитват да прокарат евтините си лични интереси."
Според него ако българското правителство е искало да промени ситуацията на пътя, то още през ноември, когато институтът е представил конкретни решения, те щяха да се отнесат отговорно към това предложение.
Не можеш да решаваш организационни проблеми със законодателни инструменти, категоричен бе Милчев. И обясни:
"Решаването на проблема с пътната безопасност изисква структурно-организационни промени. Не може законът да реши проблемите, които има МВР в организацията си на работа, в корупцията, която я има във всички институции, касаещи пътната безопасност. Няма как с по-високи глоби и наказания, което предлагаме всеки път и всеки път стигаме до задънена улица. Накрая резултатът е същият. Виждаме как институциите помежду си се замерят и обвиняват една друга. На практика липсата на лидерство и отговорност е изключително удобно за тези глашатаи за пътната безопасност, които днес ще се съберат в НС за 34-та поредна кръгла или квадратна маса."
По думите му липсва стандарт за управление на риска, също медотология да го идентифицираме, приоритизираме и да насочим контрола именно там. Според него тичаме след събитията.
Милчев смята, че със скоростомери, които да са свързани в система, може да се събере информация за местата, където най-много се случват пътни инциденти и точно там да се насочи контролът.


