ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Настилките ще бъдат оскъпени, но ще бъдат в по-дълъг период на експлоатация. Ще се използват фракции с ниска степен на полируемост. Това каза по Нова телевизия Румен Миланов, предподавател в УНСС и координатор на групата, изработила промените, които предвиждат пътищата да се проектират според интензивността на трафика за 30 години напред.
В участъците с по-сложно движение ще се поставя осветление с цел осигуряване на по-голяма видимост и безопасност. Изискването се отнася за пътните възли на автомагистралите и скоростните пътища, както и за пътните възли и кръстовищата на първокласните пътища. Решението за прилагане на тази мярка ще се взима след технико-икономическа обосновка.
По думите му широчината на пътя не трябва да зависи от числеността на населението, а от скоростта и динамиката на автомобила.
"При пътното строителство България използва германски модели. Е, има и по съветски модел, но те са единици. Такъв например е пътят между Бургас и Созопол", каза експертът.
"Важен момент е по отношение на завоите. За да има устойчиво движение, най-елементарното е настилката, гумите и скоростта. Предвидили сме важни промени по отношение на завоите в името на пътната безопасност", уточни още Миланов.


