Радваме се на нова 10-километрова отсечка от пътя Асеновград – Пловдив догодина
Последвайте ни в Google News Showcase
Догодина ще има рехабилитирана 10-километрова отсечка от пътя Асеновград – Пловдив с габарити на магистрала. Реконструкцията е сред най-стойностните проекти по Оперативна програма "Региони в растеж". Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, който направи символичната първа копка на ремонтните дейности.
15 месеца е срокът за изпълнение на дейностите по натоварения пътен участък.
"Догодина със сигурност ще имаме рехабилитирана отсечка и ще разширим лентите за движение до габарити на магистрала. Ще има 2 активни ленти за движение и една аварийна, като 2 метра ще бъде разделителната ивица между двете платна", подчерта Нанков.
По думите му ще бъде изградено ново платно от източната страна на съществуващия път и две кръгови кръстовища: при разклона за село Крумово и при разклона за Куклен.
Първо ще бъде изградена новата лента с две платна в източна посока, а след това ще бъде рехабилитиран и старият участък от пътя.
"С новите габарити на пътя ще бъде решен и проблемът със сигурността и безопасността на преминаване", каза още Николай Нанков.
Според статистиката само за последните 5 години в тази 10-километрова отсечка са възникнали 396 катастрофи, при които са ранени 117 души, а 7 са загинали. Трасето се ползва от пътуващите към областите Кърджали, Смолян и Хасково. Свързва Пловдив с Асеновград, но прави и основните връзки с летището, с Бачковския манастир и с курорта Пампорово.
Проектът се финансира по Оперативна програма "Региони в растеж" чрез Европейския фонд за регионално развитие. Около 25 милиона лева е финансирането, 85% е европейското участие, а 15% (4 млн. лв.) е националното съфинансиране.
Министър Нанков коментира и изграждането на участъка от автомагистрала "Струма" през Кресненското дефиле.
"Най-добрият вариант за пътя по Кресненското дефиле е изграждането на две трасета. Едното - в посока София, да се качи източно от дефилето, а в обратна посока - да се запази сегашният път, като се разшири и се изправят завоите. От всички варианти за този стратегически коридор номер 4, този съчетава максимално всички изисквания по екологично, икономическо и социално отношение", поясни Николай Нанков.
Проектът включва изграждането и на необходимата екологична инфраструктура, която да защити всички биологични видове - мрежови съоръжения, надлези, тунели за животни, което включва и шест връзки между двете трасета.
"Технологично този вариант е и най-лесно и бързо изпълним. На 11 септември ще се състои обществено обсъждане на проекта в общините Симитли и Кресна. Безумно е да се копае тунел в район, който е сеизмично най-активен у нас и с наличие на тежки магмени скали с повишено съдържание на радиоактивни елементи, в това число и уран", подчерта Николай Нанков.
Министърът посочи, че е изключително скъпо съоръжение, което по думите му ще отнеме минимум 6 години за строителството. "Ако до май-юни 2019 година нямаме строително разрешение, ще загубим европейското финансиране (1,5 милиарда лева)", каза още Николай Нанков.