ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Осем автобусни линии ще бъдат обявени на търг, след като на 17 септември местният парламент разреши на Община Пловдив да започне процедурата за обществена поръчка. Причината е, че договорите за превоз на пътниците по линиите № 4, 10, 12, 20, 22, 24, 27 и 93 изтичат на 12 април догодина.
В момента тези градски рейсове се обслужват от фирма „Хеброс бус” с подизпълнителите „Автотранс 2000”, която държи линия № 10, и „Пълдин бус” - № 20. Фирмите са на инж. Веселин Дошков, инж. Димитър Чолаков и Павлин Лозанов.
Осемте маршрута са последните от общо 29-те, чиито договори са сключени през 2010 г. В тях няма изисквания за висок екологичен клас на рейсовете, нито е поставено условие да са оборудвани с климатици. По тази причина например, пътниците в автобусите с номер 24 през цялото горещо лято се оплакваха от жегата, тъй като почти в нито една кола нямаше климатици. Повечето от рейсовете от осемте линии са обновени доброволно от самите превозвачи, макар част от тях и да са малки, кръстени от шегаджиите "щъркели". Но ако по тези маршрути е пуснат стар автобус, който пуши и всеки миг ще се разпадне, администрацията не може да го глоби, каквито санкции са предвидени в новите договори.
За всички останали 21 градски линии са проведени конкурси вече според новите норми в съответствие с Европейския регламент за пътнически превози. Дял от градския транспорт притежават и двете фирми на Петко Ангелов "Автобусни превози Пловдив" и "Меритранс". Една линия - №36, е предоставена на КЗК "Златанови". Транспортните фирми, които ги обслужват, са длъжни да имат автобуси евро 5 и 6, снабдени с работещи климатици. Тези критерии ще бъдат заложени и в тръжните документи за осемте линии. Договорите ще се подписват за 10 години.


