Последвайте ни в Google News Showcase
Полската правителствена подкомисия, която повторно разследва причините за катастрофата на правителствения самолет "Ту-134М" през 2010 г. край Смоленск, представи по време на заседание в парламента филм със своята версия на събитията, но без да привежда никакви нови данни, предаде ТАСС.
WINBET – най-голямото разнообразие от игри и джакпоти! (18+)
Това стана на заседание на парламентарната комисия по отбрана, свикано по настояване на опозицията, която обвинява подкомисията, че излишно харчи бюджетни средства и бави огласяването на окончателния си доклад, предава БТА.
В основата на показания филм е твърдението, че на борда на самолета, в който загинаха президентът Лех Качински и десетки полски военни, политици и общественици, са станали две експлозии, което членове на комисията нееднократно са заявявали и преди. Създателите на филма отбелязват, че наличието на следи от взривни вещества на борда е потвърдено от полски и британски експерти, които са изследвали образци, събрани от прокурори в Смоленск. Заключенията на двете експертизи са еднакви - намерени са остатъци от тротил, пентрит и хексоген - все материали, използвани за изготвянето на взривни вещества, са казва във филма.
"Няма съмнение, че трагедията е била предизвикана от поредица преднамерени действия при основния ремонт на самолета "Ту-134М", при подготовката на правителствената делегация за Катин, преднамерено неправилно водене на самолета към кацане на хиляда метра преди летището от руските контролни органи, така и от аварията и взривовете", се казва във филма, предаде ТАСС.
Полският новинарски уебсайт tysol.pl (Тигодник солидарношч) привежда аргументите на членовете на подкомисията за наличието на експлозии. От една страна това е начинът на разрушаване на самолета и разпиляването на отломките, а от друга - пораженията върху хората. "Степента на наранявания на пътниците е значително по-голяма от допустимата, като при 45 на сто от жертвите е настъпила многократно фрагментиране на тялото; 74 на сто от жертвите са се оказали впоследствие без дрехи, изцяло или частично. Много тежки изгаряния са получили 47 на сто от жертвите, а повечето от тях са се намирали извън наземния пожар, даже на разстояние повече от 50 метра. У много от жертвите са установени чужди тела, забити в труповете - частици от обшивката, стъкла и даже фрагменти от стоманени лагери", се казва във филма.
След проучвания и анализ подкомисията е установила, че до такива поражения не е било възможно да се стигне само вследствие на сблъсъка на самолета със земята. "Целостта на този материал сочи, че на борда на самолета се е трябвало да има експлозия", заявява подкомисията, оглавявана от бившия министър на отбраната на Полша Антони Мачеревич, пише полската медия.