Разрешават до 10 дни за отсъствия “по семейни причини” в предучилищното образование
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
В навечерието на четирите почивни дни Министерството на образованието и науката е публикувало за “обществено обсъждане” Проект на Наредба за предучилищното образование, която трябва да допълни разпоредбите в Закона за предучилищното и училищното образование, приет след дълги дебати в края на миналата година.
Срокът на приемане на мнения и становища по Наредбата е 18 март. Предучилищното образование става задължително за всички деца, които са навършили петгодишна възраст. Учебната година стартира на 15 септември и приключва на 31 май. Целодневното предучилищно образование осигурява възпитание, социализация, обучение и отглеждане на децата в рамките на 10 астрономически часа на ден, а полудневното в рамките на 6 астрономически часа.
Предлага се въвеждането на задължително условие децата да отсъстват по семейни причини за не повече от 10 дни за цялата учебна година с предварително уведомяване от родителите. Право да постъпват в детска градина ще имат децата навършили 2-годишна възраст. А предучилищното образование се организира в четири възрастови групи – първа – 3 и 4-годишните, втора – 4-5 годишните, трета – 5 и 6 годишните и четвърта подготвителна – 6 и 7 годишните.
Задължително става постъпването в трета и четвърта възрастови групи. Предучилищното образование полага основите за учене през целия живот, като осигурява физическото, познавателното, езиковото, духовно-нравственото, социалното, емоционалното и творческото развитие на децата, отчитайки значението на играта в процеса на педагогическото взаимодействие, пише още в Проекта на Наредба.
За обществено обсъждане са представени образователните направления, по които децата ще трупат знания още в детските градини – български език и литература, математика, околен свят, изобразително изкуство, музика, конструиране и технологии и физическа култура. “Държавните, общинските и частните детски градини, съответно училища, може да прилагат иновативни и авторски програмни системи”, предлагат още от МОН.