Разследват ИКЕА за подвеждане на потребителите! Огромна глоба грози мебелния гигант у нас

ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е започнала разследване срещу „Хаус Маркет България" АД, която е франчайзингополучател на единствения магазин от шведската верига за мебели ИКЕА у нас. Причината е постъпил сигнал от потребител по електронен път за наличие на заблуждаващи рекламни послания, става ясно от публикувано съобщение на сайта на регулатора.
Предмет на спора е бяла етажерка „Billy", която според засегната страна е рекламирана на билбордове на територията на магазина на цена от 79 лв. за брой, а на щанда цената се оказало, че е 100 лева, съобщава money.bg.
При направено запитване от Kомисията служителите на магазина обяснили, че рекламата вече не е актуална, но билбордът вече месец не е свален. Жалбоподателят изпратил в КЗК и снимки на билбордовете и на етикетите на щанда с твърдението, че става въпрос за подвеждаща реклама, тъй като с нея се промотира стока на определена цена, която в действителност не е валидна.
От регулатора заявяват, че имат „основателни съмнения за наличие" на „нелоялна конкуренция" и са взели решение на 3 септември за производство по случая.
Законът предвижда глоба до 10% от годишния оборот на компанията.
"КЗК изпълнява законоустановени задължения по разглеждане и образуване на проверки във връзка с постъпили всякакви сигнали за нарушения, независимо дали тези нарушения са съществуващи или не. Ще окажем пълно съдействия на комисията. До този момент нямаме постъпила официална информация от КЗК за решението и протичането на бъдещата проверка", коментираха от ИКЕА, цитирани от capital.bg.



