РЕАКЦИЯ - Експерти: Пакетът за мобилност буквално обрича българските шофьори

РЕАКЦИЯ - Експерти: Пакетът за мобилност буквално обрича българските шофьори

3326
на 04.12.2018
РЕАКЦИЯ - Експерти: Пакетът за мобилност буквално обрича българските шофьори
Автор:   ПИК

Последвайте ни в Google News Showcase

Изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България Димитър Димитров разкри в интервю за БНР, че споразумението за реформата в международните пътни превози не е удовлетворило нито едно от исканията на българските превозвачи.

препоръчано

Припомняме, промените предвиждат седмичната почивка на водачите да бъде извън шофьорската кабина. Те трябва да се връщат в страната, където са базирани фирмите им, най-малко веднъж на четири седмици, освен в някои особени случаи. Превозвачите ще трябва да правят и минимум пет дни пауза между две серии каботажни превози в друга страна, за да се избегне тази практика в чужбина да стане почти постоянна, се казва в споразумението. Статутът на командирован работник ще трябва да се прилага системно и при този вид превози.

"Един от основните принципи на Европа е свободното движение на хора, а ние задължаваме определени водачи, които са хора и граждани на ЕС, през определен период от време да бъдат на определено място. Какво значи "у дома"? Когато една българска транспортна фирма наеме водач, тя трябва да го прибира в България, без значение дали водачът е български гражданин или не. Ако българска фирма има база в друга европейска държава, не може той да стои там, трябва да го прибера в България. Ако немска фирма наеме български транспортни работник, тя трябва да го прибира в Германия. Как се постига социалният ефект, когато на този човек семейството е в България. Българското предложение бе водачите да декларират къде искат да почиват", обяви Димитров.

"Излизането на протести в България е абсолютно ненужно в случая. Срещаме подкрепата на нашето министерство, имаме комуникация. Може би трябва да се активираме в Европейския парламент, да вземаме участие на повече срещи и да изказваме своето мнение пред хората, които ще гласуват, не само пред българските евродепутати. Този пакет за мобилност буквално обрича превозвачите. В България има регистрирани над 65 000 тежкотоварни автомобила за международни превози - в пъти повече, отколкото българската икономика има нужда. Ако трябва да ги връщаме на всеки четири седмици, те ще бъдат връщани с товари и ще излизат с товари, дори това да означава навлата да е под себестойност, с цел да се намалят някакви разходи по прибирането и изкарването на водача, което ще убие всички фирми, които работят от и за България - предимно по-малките фирми. Отделно, ставаме неконкурентоспособни на западните държави, дори и на една Полша, защото едно е да прибираме водача до Полша, друго е до България - разходите са съвсем различни", категоричен бе той.

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 13 май - възможност за успешна изява за Близнаците, запознанство ще промени из основи живота на Стрелците САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 13 май - възможност за успешна изява за Близнаците, запознанство ще промени из основи живота на Стрелците
ПИК TV x
ПЪРВО В ПИК TV! Борисов събра перничани на предизборна среща! Острие на ГЕРБ: ППДБ иска да ни направи ново ала-бала, Кирчо ще ни натресе Бойко Рашков през задния вход (НА ЖИВО) ПЪРВО В ПИК TV! Борисов събра перничани на предизборна среща! Острие на ГЕРБ: ППДБ иска да ни направи ново ала-бала, Кирчо ще ни натресе Бойко Рашков през задния вход (НА ЖИВО)
ново
Днес: 113
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК