Революционно! Fibank с програма за финансова грамотност сред децата - представиха иновативен продукт

ПИК TV

Революционно! Fibank с програма за финансова грамотност сред децата - представиха иновативен продукт

11484
на 29.03.2017
Революционно! Fibank с програма за финансова грамотност сред децата - представиха иновативен продукт
Автор:   ПИК

Последвайте ни в Google News Showcase

Банките у нас се включиха активно в Европейската седмица на парите, която се провежда от 27 до 31 март. Съвместната инициатива на Европейската банкова федерация, на която Асоциацията на банките в България е член и национални банкови асоциации се отбелязва в Европа за трета поредна година.

препоръчано

Целта на Европейската седмица на парите е да се повиши обществената информираност по въпросите на финансовото образование и финансовата грамотност чрез организиране на различни събития за учениците, както на национално, така и на европейско ниво.

Fibankа подеха инициатива за финансовата грамотност на българскит деца. Малчуганите от ранна детска възраст се сблъскват с парите и това се случва в първи клас, когато родителите им дават джобни пари за училище, но знаят ли децата от къде идват парите и тяхното значение? Fibank са разработили умален вид на дебитна безконтактна карта, която без проблеми да се скрие в ключодържателя на детето или в гривна и така да нямат притеснение родителите, че детето им е забравило парите си у дома.

Родителите могат така да изготвят бюджета на своите деца и да го контролират по-лесно чрез тези карти. Парите в тях могат да бъдат разпределяни, както ден за ден, така и за цялата седмица. Това се прави за първи път у нас, като целта е малчуганите лесно да си купуват стоки през ПОС терминал, без да носят пари в себе си. 

Очакванията на експертите са въпросните гривни да се превърнат в хит за децата ни. Така банковата карта ще е навсякъде със своите малки притежатели - не е необходимо децата да носят портфейл, чанта или телефон, а парите са навсякъде с тях, независимо дали са на училище, на плажа, във фитнеса, тичат в парка или просто са облекли „дизайнерско решение” без джобове. Продуктът ще е в офисите на Fibank от началото на месец май 2017 г. и ще се предлага като дебитна карта за деца и тинейджъри, стана ясно на събитието.  

Банкерите споделиха, че при представяне на такива иновационни продукти за деца, се сблъскват често с предразсъдъците на родителите, които смятат, че зад всичко това се крие корпоративен интерес. С учудване приемат факта, че на седемгодишни деца се купуват джиесеми, но се отказват продукти като детската дебитна карта, с която родителят може да проследи къде и какво точно купува детето му. Любопитното е, че силиконовите гривни са създадени от родители и деца, споделиха от Fibank.

Заедно с представянето на силиконовите гривни, популярни сред тинейджърите като „гаджети”, се проведе и кръгла маса на тема „Ранно детско финансово образование”. Директори на училища, психолози и банкери разказаха за своя опит по този проблем. Те споделиха, че в момента много от децата ни смятат, че парите идват от банкомата. Опитът на експертите показва ,че децата от най-ранна детска възраст трябва да започнат да се учат още в семейството какво са парите, за какво служат и как можем да си ги разпределяме. Причината е, че първолаците вече са принудени да се сблъскат в училище с пазаруване, сметки, разплащане и т. н.  

„Парите не трябва да са наказание или награда. Не трябва да се дават за шестици или за разходка на кучето и изхвърлянето на боклука. Важно е децата да развиват предприемчивост и колкото по-рано се случи това, толкова по-добре”, категорични са експертите. Те смятат, че трябва да научим децата си да обичат парите. Важно е да се разрушат стигмите за това, че парите са мръсни, а бизнесът е лош. Социологически проучвания показват, че 40 на сто от учениците не знаят откъде идват парите, което поставя на дневен ред въпросът с финансовото им ограмотяване. 

Банката е оборудвала специална стая в едно от столичните училища, където тинейджърите наваксват пропуските си по темата. В друго училище във вторник пък бил излъчен за филм, посветен на финансовото образование. „Децата бяха много екзалтирани. Задаваха много въпроси. Преди това не правеха разлика между кредитна и дебитна карта. След фирма започнаха да се интересуват от лихви. Искаха да знаят кака да печелят и да си разпределят парите”, сподели банкер.

Вижте подробности във видео репортажа от проведената кръгла маса на Fibank по темата.

 

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
Хороскопът на Алена за петък: Трудности заради роднини за Близнаците, възможни измами за Лъвовете Хороскопът на Алена за петък: Трудности заради роднини за Близнаците, възможни измами за Лъвовете
ПИК TV x
Нидал Алгафари посочи пред ПИК TV коя ще е изненадата на изборите: ГЕРБ и ДПС ще могат сами да направят кабинет, но... (ВИДЕО) Нидал Алгафари посочи пред ПИК TV коя ще е изненадата на изборите: ГЕРБ и ДПС ще могат сами да направят кабинет, но... (ВИДЕО)
ново
Днес: 4
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК