Ревящи коли и мотори ни тормозят постоянно. Къде е контролът?

Животът днес

Ревящи коли и мотори ни тормозят постоянно. Къде е контролът?

6878
на 07.06.2022
Ревящи коли и мотори ни тормозят постоянно. Къде е контролът?
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

В Закона за движението по пътищата е записано, че ревящите коли, мотори и камиони, които превишават нормите за шум, трябва незабавно да бъдат спирани от движение, а водачите им - глобявани. Това обаче остава само на хартия.

препоръчано

"На места трябва да изградим шумоизолиращи бариери - където шумът е прекомерен и няма как да се справим с него. Другата страна е законът за поведението на водача. Всяко превозно средства има различна граница на шум, която трябва да отделя. Шумът води до изнервяне, а в някои случаи и до оглушаване", заяви Диана Русинова от Европейския център по транспортни политики.

Тя посочи, че още на ниво преглед на автомобила може изобщо да не допуснем той да вдига шум на хората. 

"Може да дигитализираме и нивата на шума, но реформата спря. Чий е интересът да не се върже тази система и тази реформа да бъде провалена? Това беше вариант да се спре с фиктивните прегледи. Тези разходи за чия сметка ще бъдат? Всички хора са инвестирали много пари, но няма да получим повече екология и безопасност, няма да решим проблема с шума. Кой е автор на тази промяна?", настоя Русинова.

Тя подчерта, че единствено имаме право да променим цвета на нашия автомобил и евентуално да си сменим двигателя със същия. Всичко останало излиза извън нормите. 

"Хайде да се замислим колко преправени коли има, които са причина да се стига до смърт на пътя", изтъкна Русинова.

Експертът по проблемите на обществения превоз Красимир Пъргов на свой ред напомни, че всеки производител, преди да пусне превозното средство на пазара, е необходимо да направи нужните изпитания и да бъде изваден документ - типово одобрение. В него са описани в какви граници са параметрите на шума. 

"В Закона за движението по пътищата е записано, че всичко над тези граници трябва да бъде спирано. Това би трябвало да се контролира с шумомери, но за да бъде реално измерено и да не падне след това в съда, този шумомер трябва да отговаря на определени условия. Има такива устройства, но не съм виждал контролен орган с шумомер", подчерта той пред Bulgaria ON AIR.

Друг парадокс - пунктовете за технически прегледи нямат задължение за притежание на шумомер. 

"Да кажем, че имат задължение. Пунктовете откъде ще разберат за допустимите граници на въпросното превозно средство?", попита Пъргов.

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК! Ексклузивният хороскоп на Алена за последния работен ден за седмицата: Бизнес успехи за Телеца, Близнаците да не пътуват, а Везните да не мърморят на партньорите си САМО В ПИК! Ексклузивният хороскоп на Алена за последния работен ден за седмицата: Бизнес успехи за Телеца, Близнаците да не пътуват, а Везните да не мърморят на партньорите си
ПИК TV x
ИЗВЪНРЕДНО В ПИК TV! Доган пак дойде в централата на ДПС - едри мъжаги го пазят с телата си (СКАНДАЛНО ВИДЕО) ИЗВЪНРЕДНО В ПИК TV! Доган пак дойде в централата на ДПС - едри мъжаги го пазят с телата си (СКАНДАЛНО ВИДЕО)
ново
Днес: 6
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК