Ресторантьори и хотелиери искат 1% от приходите от туризъм да отиват за реклама
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Дългогодишна идея на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) е да се отделят всяка година 1% от приходите на туристическия сектор за реклама. Това припомни председателят на БХРА Георги Щерев, цитиран от сайта на браншовата организация.
Ако обаче тези средства не се харчат правилно, особено в настоящия момент на безпрецедентна криза за индустрията, от тези пари няма да има смисъл.
"Затова от БХРА настояваме само малка част от предвидените за национална туристическа реклама средства да се дават за имиджово промотиране на България като дестинация чрез клипове и спотове в големите международни масмедии", казва Щерев, цитиран от "Монитор".
На първо място, най-работещата в кризата мярка, макар и финансирана не от средствата за промотиране на България, би било да се разшири обхвата на ваучерите за храна и те да станат такива за храна и почивка.
По този начин всеки българин ще избира за какво да харчи допълнителните необлагаеми средства към заплатата му.
В безпрцедентната към момента криза, породена от глобалната пандемия, туристическият сектор сега и в близко бъдъще ще разчита основно на българските гости, на съседните пазари от региона, както и на туристи от дестинации, които са отдалечени на максимум два часа полет от страната, изтъква още браншовикът.