ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Мениджъри изразходват голяма част от времето си в работа по задачи, с които в бъдеще роботите ще се справят по-добре, сочи проучване на Accenture Strategy (АС).
Повече от 80% от мениджърите са заети много с планиране и координация, 65% решават проблеми и свързани с това задачи, 52% наблюдават и докладват за изпълнение на работа и 45% анализират и споделят информация, соци проучването, проведено сред 1700 мениджъри от 17 различни клонове на индустрията. Но около 10 г. по-късно интелигентни машини вероятно ще са в състояние да изпълняват много от тези ангажименти по-ефективно от хората, каза Боб Томас, изпълнителен директор на АС.
„Навлизаме в различен етап на технологичната епоха, в който роботите ще играят много по-голяма роля в работата“. Роботите вече вършат множество дейности по-добре от хората – основно става дума за ръчен труд, включително подреждане на складове и селскостопанска работа. Според Томас редица видове работа ще отмрат, но ще се появят нови. Според проучване на Оксфордския университет „повечето работници на постове в транспорта и логистиката, заедно с голяма част от тези в офисите и помощните функции в администрацията , както и трудът в производството, са изправени пред опасност“.
Същото важи, колкото и изненадващо да е, за голям брой работни места в сферата на услугите. Доколкото роботите стават все по-бързи, по-умни и по-евтини може да се очаква те да извършват повече трудови дейности от хората, включително и мениджмънт, казват експерти. Грубо след около две десетилетия роботите вероятно ще изпълняват 50% от трудовите дейности, които в момента съществуват в САЩ, сочи проучването „Бъдеще на заетостта“ на Оксфорд, което е проучило 702 вида труд. Доклад на Bank of England пък разкрива, че 80 млн. работни места в САЩ са застрашени от настъпването на изкуствения интелект.
Не е случайно, че голяма част от мениджърите се чувстват застрашени от роботите – мениджърите в електрониката и високите технологии се чувстват в най-голяма опасност (49%), в сектора на въздухоплаването (42%) и търговията на дребно (41%), сочат данните на АС.


