BG EN

Розата на БСП в новото лого на България

ШАРЕН СВЯТ

Розата на БСП в новото лого на България

16268
на 18.01.2013
Розата на БСП в новото лого на България
Днес новото лого на България беше представено официално от министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Още неотшумял скандала с родопското Колорадо, се заражда нов проблем свързан с туристическата визия на България.  Вместо добре познатата жълто-оранжева розичка новият туристически бранд на България отново наподобява цвете, съставено от слънце, планини, море и... червена роза. С логото и слогана “Открий и сподели” България вече ще се рекламира като целогодишна туристическа дестинация, похвали постижението зам.-министъра на икономиката и туризма Иво Маринов.  По-наблюдателните дори разпознаха, че розата в новото лого, рекламиращо туризма, е същата като червената роза на емблемата на БСП. Проектът за изготвянето на новия бранд струва 1, 4 млн. лв. и е финансиран от Оперативна програма “Регионално развитие”. Всеки ангажиран в туристическия бранш ще може да избере от 10 различни подбранда, в които са стилизирани най-важните черти на българския туризъм. Проблемът дойде часове след публичното оповестяване на новото лого на България заради масово неодобрение от страна на хората. Поводът - избраните и неподходящо стилизирани символи в логото и брандовете, които ще рекламират туризма в България. Новото лого и слоган "Открий и сподели" имат за цел да рекламират България като привлекателна туристическа дестинация. Много бързо обаче в социалните мрежи разкриха, че снимките, използвани за брандовете за различни видове туризъм, са взети от сайтове с бази данни за снимки и към тях са прилепени образи, свързани с България. "За новия бранд на България не се показват пейзажи или конкретни места. Това не са рекламни, а презентационни визии". Така коментираха от "Обединение за бранд България" зараждащия се скандал около новия бранд на страната ни. От консорциума коментираха скандала с новото лого така: "В материалите, разпространени заедно с информацията за бранда, са използвани илюстрации, демонстриращи конкретни приложения на логата в различни варианти. За тези приложения се използват снимки, показващи конкретни продукти – чанта, топка, бутилка, автобус, шезлонг и т.н. Тяхната цел не е да показват пейзажи или конкретни места. Това не са рекламни, а презентационни визии, чиято цел е да се представят логата в естествена среда и да демонстрират възможностите за техните приложения. Стандартно в практиката за демонстрирането на конкретни приложения на лога в рекламните агенции е да се използват готови снимки, чиято цел е единствено да се демонстрират различните възможни приложения на знаците". За разлика от президентския скандал, според разработчиците на логото в този случай всички използвани снимки са с уредени права. В официалното писмо, изпратено до медиите пише, че "логото и слоганът са само една малка част от всичко, което е направено по проекта. Най-съществената част е цялостна стратегия за бранд на България и интегрирани подбрандове за 10 вида туризъм (Морски ваканции, Планински и ски ваканции, Балнео, СПА и уелнес, Културен туризъм, Делови пътувания и събития, Еко и селски почивки, Приключенски пътувания, Спорт и голф, Вино и гурме, Градски почивки)". Позиционирането на бранд България цели да изведе страната от едностранното възприятие като слънчева морска дестинация. Избраната концепция е най-харесваната и най-запомняща се на всички 12 пазара, където е била тествана и буди най-точни асоциации, свързани със страната ни, уверяват още създателите. Анализите на екипа, работил по създаването на логото показват, че 90% от чужденците са удовлетворени от почивката си у нас, а 80% отново биха посетили страната ни, защитиха логото и от икономическото министерство. Затова визуалните елементи на бранд "България" интегрират символите на слънце и цвете. Те са разположени в различни комбинации с други символи, представящи възможностите на страната ни като туристическа дестинация. Има множество елементи в самото лого, които отразяват многоообразието от възможности на България в областта на туризма, похвалиха се от министерството. А въвеждането на новата бранд стратегия след 5 години ще увеличи броя на туристите, посетили страната ни с 25%, сигурни са от министерството.
препоръчано
Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за първата събота на декември: Овенът да се готви за никулденски купон, но да пази здравето си. Лъвът да не харчи излишно САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за първата събота на декември: Овенът да се готви за никулденски купон, но да пази здравето си. Лъвът да не харчи излишно
ПИК TV x
Проф. Рачев С ШОК ПРОГНОЗА пред ПИК TV: Никулден идва с пролетни температури, а после... (ВИДЕО) Проф. Рачев С ШОК ПРОГНОЗА пред ПИК TV: Никулден идва с пролетни температури, а после... (ВИДЕО)
ново
Днес: 64
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК