Руснаци писнаха: Фирма пускала зад гърба им наематели в апартаментите им
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Да имаш апартамент на морето и в него да живее друг - това заварили руснаци в имотите си, които закупили преди години в Равда. Проблемите им обаче не свършват с това. Те се оплакват още, че фирмата, която трябва да се грижи за комплекса, ги оставила месеци наред без електричество. В същото време от фирмата са категорични, че собствениците на апартаменти саботират дейността им и не искат да си плащат задължителната такса "поддръжка”.
В хотел "Емералд" има над 800 частни апартамента, повечето от които са купени от руски граждани. Те казват, че до април миналата година за общите части е грижела фирма "Емералд Хоспиталити", на която по договор собствениците трябва да заплащат годишна такса "поддръжка”.
"Фирмата остави ключовете на всички апартаменти в кашони на рецепцията и напусна комплекса. След 7 дни, на 7 май, ни спряха тока. "Емералд Хоспиталити" натрупала дълг от 30 000 лева. 30 000 лева, това е пред ЕВН. На ВиК дългът им беше от 160 000”, коментира пред Нова телевизия Александър Сергеевич.
Тогава започнали и проблемите. Освен без ток, живеещите в комплекса останали и без вода. За да излязат от ситуацията, собствениците на апартаменти учредили свое дружество за етажна собственост, а Александър избрали за председател. Събрали 260 000 лева, за да си платят тока и водата. През юни дошли представители на нова фирма, със същото име, която поискала да поеме обслужването на комплекса.
"Около месец юни, когато се появи "Емералд Хоспиталити", това всъщност бе и управляващото дружество, но в нов състав, с нови собственици, започнаха да изнудват хората да им предадат сумите, които са събрали. Започнаха да им спират електричеството, водата. Изнудват ги, защото като цяло всички самостоятелни обекти са с ипотеки и кредитната експозиция е изкупена от "Емералд Хоспиталити" и те ги изнудват. Ако искате да ви заличим ипотеката ще ни дадете 500 евро и ще отидете при този адвокат”, заяви адвокатът на собствениците Цветомир Милатов.
Собственици се оплакват, че нямат ток и вода месеци наред. Открили отрязан и кабела на СОТ системата си. "Отрязали са кабела. В апартамента няма ток вече 24 дни”, коментира Надежда Алексеевна. Тя вече 4 години живее целогодишно в комплекса. Разказва, че нямат никакви задължения към Енерго и Водоснабдителното дружество, но редовно е без ток или вода.
"За половин година 15 пъти ни спираха тока - за един ден, за два дни, за седмица, за 10 дни. Отиваме и живеем на хотел, живеем в приятели. Натрупахме огромни сметки, за да живеем в хотели”, каза Надежда. Разказват, че през зимата, докато били в Русия апартаментите им се ползвали без тяхно разрешение от външни лица. "Аз съм писала жалба, че в апартамента ми е имало външни лица, извършвани са и кражби. Вратата е отключвана, тъй като няма разбиване на брава”, коментира Юлия Золоторева.
Собствениците на апартаменти получили и забрана да влизат с личните си автомобили на територията на комплекса. Колата на Галина е от август месец заключена в паркинга и за да се придвижва разказва, че ползва автомобил под наем. "Аз не мога да взема моя автомобил и да изляза с него от паркинга, защото автоматичната врата е затворена с катинар и охраната не допуска никой да излиза или да влиза. А това е обща територия.Т.е. всеки собственик може да си остави колата тук, но сега всички собственици си паркират колите отвън”, коментира Галина.
Собствениците си имат обяснение на този парадокс. "Когато например идват с личния си автомобил на територията, която принадлежи на фирма "Пионерски лагери, туризъм и отдих” те са сложили ключове. Аз мога да ви покажа скица, в която пише, че земята, върху която са построени всички тези сгради, принадлежи на "Ученически отдих и спорт”- ЕАД”, каза един от собствениците Стоян Стефанов.
Представители на собствениците са подавали многобройни сигнали до полиция и прокуратура. Същото твърдят и от фирмата, която трябва да се грижи за комплекса. "те събират неправомерно пари и не само че събират неправомерно пари, ами тяхната цел основно е да не плащат такса-поддръжка. Използват пропуски в българското законодателство. Това може да се провери и в тази връзка се опитват да саботират нормалната експлоатация и за туристическия сезон 2019 година в комплекса”, заяви Адриан Георгиев - комплексен управител и представител на собственика.
"Това абсолютно не е вярно. Това е твърдение на мениджъра”, коментира адвокат Милатов. Затова сега собствениците подготвят жалби до Районния съд в Несебър. А кога и дали ще се реши проблемът е въпрос на търпение.


