ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Според официалните данни за миналата година, страната ни се връща с голям успех на полския пазар - броя на полските туристи в България е нараснал с 10%. На международното туристическо изложение в полския град Катовице черноморската ни община Несебър представи с атрактивен щанд, мултимедия и луксозни рекламни материали възможностите си за културно-исторически и летен туризъм. Участието на общината е било безвъзмездно, организирано от полски партньори. 70 на сто от полските туристи, които избират за почивка българското Черноморие, са от региона на Катовице. „Харесваме морето, слънцето, българското вино и българското гостоприемство“, споделиха полските граждани пред БНР.
Иван Сепетлиев - собственик на туристическа агенция, който от 15 години живее в Катовице, разказва: „През последните години броят на туристите от Полша за България нараства значително. Преоткриват тази дестинация поради исторически и културни причини, но, разбира се, и по финансови причини. Това е шанс за България да се възползва отново да работи не само върху приходите, но и върху своя имидж. Споделял съм дори с представители на местната власт, че трябва да се поработи върху подготвеността на персонала - говорим за владеене на чужди езици, но също и култура на обслужване. България трябва да разбира нагласите, които вземат някакъв връх в държави, които е определила като target. Поляците традиционно обичат много зимния туризъм и тук отново говорим за това да бъдат осигурени инфраструктурни възможности, транспорт, пътища, но, разбира се, и популяризиране на зимните курорти“.
Според Сепетлиев рискът от битови престъпления е намалял през последните десетина години. Липсата на чистота обаче продължава да прави неприятно впечатление на туристите. „Примерно, общите кофи за смет, които са отворени и стоят точно по тротоарите. Групите от туристи ходят по тротоари, при което, преминавайки покрай общ кош за боклук, разбирате как човека опознава и ароматите, и материалите, и културната особеност на местното население“. Поляците са трудолюбив народ и, отивайки някъде, искат, след като се завърнат, да останат с усещането, че това е била ваканцията на техния живот, коментира още той.