ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Два допълнителни товарни влака разтоварват автомобилния трафик на границата с Турция, като целта е да се избегне ново струпване на камиони. Това решение стана факт след интензивни преговори между генералните директори на НКЖИ и TCDD (турският железопътен инфраструктурен управител).
"Железопътният транспорт в момента е единствената възможност за бърз и сигурен превоз на товари между България и Турция”, заяви генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски, по чиято инициатива започнаха преговорите.
Така реално е договорен допълнителен транзитен интермодален коридор от Пловдив до Черкезкьой, който вече се използва. Очаква се броят на влаковете дори да се увеличи в най-скоро време.
Участъкът от Черкезкьой до граничния пункт с България "Капъкуле" е с дължина 155 километра. Край града е разположена една от големите индустриални зони в Северна Турция. Тя заема площ от 12 млн. кв. мeтра и в нея работят на 250 фирми от различни отрасли, в които са заети над 100 000 работници.
Черкезкьой лежи на високоскоростната жп линия, която ще свърже жп гара Халкалъ в Истанбул с българо-турската граница. Отсечката ще бъде двойна електрифицирана жп линия, която позволява на пътническите и товарни влакове да развиват до 200 км/час, и ще бъде снабдена с най-модерна система за сигнализация, пише "Марица".


