САМО В ПИК: Военен пилот с НОВА ВЕРСИЯ защо не са катапултирали летците преди фаталния удар в земята
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
В четвъртък стана ясно, че е готова съдебномедицинската експертиза за смъртта на двамата пилоти Петко Димитров Димитров и Венцислав Атанасов Дункин. Това е удар, при който са получени увреждания, несъвместими с живота.
Във вторник пък от Военната прокуратура в Пловдив съобщиха, че събраните до момента данни показват, че майор Петко Димитров е пилотирал самолета в момента на катастрофата.
И докато все още се чака разчитането на черната кутия на фаталния самолет учебно-тренировъчния самолет L-39, въпросите около това защо двамата не са катапултирали, продължават да витаят в мистерия.
"Гледахме с колегите записа от последните секунди преди фаталния удар. Летели са на пределно ниска височина - около 50 метра, за да се изпълни лупингът, който са тренирали преди авошоуто“, издаде пред ПИК военен пилот на хеликоптер.
Преди да полети с хеликоптер, нашият източник, пожелал анонимност, е бил три години техник по наземното обслужване на този модел самолети.
"Не са имали никаква възможност да каталпултират, защото на L-39, катапултът сработва на минимум 150 м. височина“, обяснява летецът.
Мнозина, гледайки последните мигове на падащия самолет отбелязват и проблясъците от кабината на самолета. "Това е перископът - огледалата за обратно виждане“, посочи още той.
Според авиатора, обаче не ставало дума за грешка на пилотите - просто са летели много ниско. А според общото мнение на летците от авиобазата, в която работи той, нямало да има посочен конкретен виновен в заключителния доклад.