BG EN

САМО в ПИК! Грандиозен скандал! „Зелени ангели“ на демокрацията подготвят брутален сценарий срещу магистрала „Струма"! Хората на Прокопиев измислиха нова мръсна схема! (документи)

ЧАС ПИК

САМО в ПИК! Грандиозен скандал! „Зелени ангели“ на демокрацията подготвят брутален сценарий срещу магистрала „Струма"! Хората на Прокопиев измислиха нова мръсна схема! (документи)

97083
на 18.02.2016
САМО в ПИК! Грандиозен скандал!  „Зелени ангели“ на демокрацията подготвят брутален сценарий срещу магистрала „Струма! Хората на Прокопиев измислиха нова мръсна схема! (документи)

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Въпросът за доизграждането на автомагистрала „Струма“ в участъка на Кресненското дефиле предизвиква ожесточени дискусии. Изказват се професионално обосновани, но за съжаление и  непрофесионални и подвеждащи становища. Същественият въпрос е как да се преодолее Кресненското дефиле чрез дълъг 15 км. тунел, или със система от къси тунели, виадукти и открити пътища.

препоръчано

За темата медията ни потърси мнението на лидера на "Екогласност" Емил Георгиев (на снимката). Вижте какво сподели той за зловещия сценарий, в който главни действащи лица са "Зелениете" и техният пастрок Иво Прокопиев.

Като представители на първата и автентична природозащитна организация в страната, ние от „Екогласност“ също се включихме в дискусията, акцентирайки на екологичната целесъобразност при избора на един от двата варианта. Ние формирахме своята позиция, след като се запознахме в детайли със заключенията, направени от редица учени от БАН, както и утвърдени специалисти в областта на строителството, геологията, сеизмологията и екологията. Затова категорично се обявяваме  против изграждането на тунел с дължина 15 км. Съображенията ни са от различен характер, като поставяме акцента на тези, свързани не толкова с опазване на зелени крастави жаби,  смоци и разни други твари, а преди всичко опазване на човешкото здраве и живот.

Главната опасност е свързана с изтичане на инертен радиоактивен газ радон през пукнатини в активния Крупнишки разлом. Радонът е единственият инертен газ от  от веригата на разпада на урана. Два от продуктите на радона излъчват алфа-частици, които фиксирани в аерозоли, се поглъщат при вдишване и предизвикват рак на белия дроб. Този газ може да се натрупа  в огромни концентрации единствено в дълъг тунел.

Данните, доказващи опасната концентрация на радон, до 50 пъти над допустимото, не са фалшифицирани, както се твърди от Гражданска коалиция „Да спасим Кресненското дефиле“, която коалиция по всичко личи, че е клонинг на печално известната коалиция „ За да остане природа в България“. Те са факт, което е видно от протоколите за анализи, извършени в Националния център по радиобиология и радиоактивна защита.

Не без значение е и финансовата обосновка против изграждане на дълъг тунел. Трябва да се знае, че по програма „Транспорт“ за програмния период на страната ни  са отпуснати общо 2.8 милиарда лева, в т.ч. и за новия лъч на метрото в София. По апликационната форма на ЕС за 2013 г. за варианта „дълъг“ тунел са предвидени 1.2 милиарда лв. По разчети за алтернативния вариант от къси тунели и виадукти ще са необходими не повече от 700 мил.лв.

Аргументите ни против построяването на дълъг 15 км. тунел, общо 9 на брой, сме описали в становище, адресирано  до съответните министерства в България, както и комисии към ЕС през м.юни м.г. Получихме отговор от ЕС, което ще представим при общественото обсъждане на Доклада по ОВОС, където очакваме т.н.“зелени“ облечени като марсианци да разиграят поредната пантомима.  Вчера внесохме становището си и в НС.

Без всякакво съмнение, напрежението около магистрала „Струма“ се нагнетява от  няколко персони, обединени в природозащитен кръг, наричащ себе си „зелени” и  занимаващи се с опазване на околна среда единствено за лична употреба.

Наглед „принципната“ позиция на тези „зелени ангели на демокрацията“, обединени като коалиция „За да остане природа в България"  в защита на изграждането на дълъг тунел вероятно щеше да има някакво морално измерение, ако не беше лавината от  примери точно в обратната посока. Фрапиращо е, че те действат на селективен пример и по строго определени теми, от които се носи дъх на задкулисни поръчки и шумолене на пари. С пиар трика те „опаковат“ своите действия в благовидни лозунги като например „за зелена и чиста България“ и други номера от арсенала на масова манипулация. По същия начин постъпват и в случая с магистрала „Струма“ и подготвят брутален сценарии за компроментиране строителството.  Особено активен в оклеветяването е лицето Андрей Ковачев, който в зависимост от обстоятелствата един път е представител на т.н. Институт за зелена политика, друг път представител на „Зелени Балкани“ и какъв ли не още от кръжеца „зелените“.

Същата тази персона по време на 18-тото заседание на Комитета за наблюдение на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-20013г., проведено на 02-03 юни м.г. в гр.Правец  при представяне на проекта за магистрала „Струма“ в участъка на Кресненското дефиле, с изключително непристойно и арогантно поведение  заявява, че няма да обсъжда по никакъв начин и с когото и да било въпроса за изработване на алтернативен вариант за преминаване през  дефилето, освен варианта с „дълъг тунел“. Отправя  заплахи, че ще съди Европейската комисия, в случай че допусне работата по алтернативно трасе.

Едно от последните творения на горецитираните лица е доносът срещу държавата, именуван като Сигнал от Неправителствени организации до Постоянния комитет на Бернската конвенция. Сигналът е разгледан на 35-тото заседание на Постояния комитет, проведено на 1- 4 декември 2015 г. В този сигнал, горецитираните персони  най-цинично заблуждават членовете на Постоянния комитет, твърдейки, че тотално се унищожава флората и фауната в Кресненското дефиле. Към сигнала е приложена таблица, от която трябва да е видно това, което те твърдят. Задълбоченият анализ на данните от таблицата доказват точно обратното.

Върхът на пирамидата  „зелени“ е лицето Тома Белев, бивш директор на парк „Витоша“,  председател на сдружение „Асоциация на парковете в България“, както и  председател на УС и на екологично сдружение „Зелени Балкани". Към този кръг от съпруги, шуреи, баджанаци и какви ли не още по роднинска и приятелска линия е редно да се добави  съпругата на Тома Белев, Весела Кавръкова, представител на Световния  фонд за дивата природа за България; Андрей Ковачев, председател на сдружение „За земята", и негова съпруга  Катерина Раковска, също представител на Световния фонд за дивата природа; Петко Цветков от фондация „Биоразнообразие”; няколко лица от Сдружение „Зелени Балкани“, Сдружението за защита на птиците и Сдружение за дивата природа „Балкани“ и Петко Ковачев, член на коалиция „За да остане природа в България". Същият този, който преди няколко дена заяви, че т.н. „зелени“ са против алтернативния вариант с къси тунели, защото този вариант екласически случай, при който  корупционните цели на властта и олигархията надделяват над националните интереси и европейското законодателство“.

В същото време пропуска, че точно човек от тяхното обкръжение преди време изнудваше няколко лица от Сдружение „Зелени Балкани“, Сдружението за защита на птиците и Сдружение за дивата природа „Балкани“ община Златица за 400 хил. лв., както и Агенция „Пътища“ за 200 хил.лв. Тези персони с години ненаказано безчинстват. Доказателство за това с над хилядата документи по съдебни производства, инициирани от посочения кръг от екосдружения.

Както се казва, крадеца  вика, „дръжте крадеца“, защото точно кръжеца „зелените“, представящ  себе си за единственото и значимо лице на екологичната общност в България, непрекъснато оказват натиск  върху  инвестиционни проекти, независимо дали са публични или частни.

В случая с магистрала „Струма“, защитавайки корпоративните интереси на фирми от Швейцария и Франция, персоните от коалиция „За да остане природа в България“, ултимативно и без доказателства, притискат българската администрация, съответно и комисиите на ЕК, за вземане на решения, които са изцяло във вреда на обществото и на самата природа.

В заключение, подкрепяме изцяло изграждането на  система от къси тунели, виадукти и открити пътища в района Крупник-Кресна на автомагистрала „Струма“. В същото време ще водим  безкомпромисна борба с такива, като Андрей Ковачев, Петко Ковачев и тяхното обкръжение,  които до скоро бяха приватизирали Висшия експертен съвет към Министерството на околната среда и си разпределяха проекти по правила, които самите   бяха разработили и приели.

За нас е много странно защо прокуратурата не се самосезира за очевадни случаи на рекетиране на бизнеса. Примерите са много.

 

Ето и документите, които доказват съмнителните схеми:

 

 

 

 

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 23 ноември - успешен ден за Близнаците, увеличение на приходите за Скорпионите САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 23 ноември - успешен ден за Близнаците, увеличение на приходите за Скорпионите
ПИК TV x
Проф. Георги Рачев с топ прогноза пред ПИК TV: Студ сковава страната през следващите дни - ще виждаме какво дишаме! Лошото е, че... (ВИДЕО) Проф. Георги Рачев с топ прогноза пред ПИК TV: Студ сковава страната през следващите дни - ще виждаме какво дишаме! Лошото е, че... (ВИДЕО)
ново
Днес: 64
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК