САМО В ПИК: Кабинетът на Радев хвърлил 29 млн. лв. за трошки от Гриша Ганчев - ето какви дефекти дават уж скъпите джипове от сделката, разследвана от ОЛАФ (ДОКУМЕНТИ)
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Избраните от служебното правителство на Румен Радев уж скъпи джипове за МВР за цели 29 млн. лв., дават един след друг дефекти. Припомняме, че за въпросната сделка преди месец стана ясно, че се разследва от ОЛАФ, а разследване на ПИК показа с документи как по времето на кабинета на президента, парите са пръснати за рекордно кратък срок, като са написани такива критерий, че на тях да отговаря само фирмата на Гриша Ганчев.
Така вместо полицаите да си отдъхнат, че имат нови коли, с които да си вършат работата, те ежедневно треперят дали няма да им откаже двигателят. Това показват и документите, които бяха предоставени на агенция ПИК след запитване на медията ни до вътрешното ведомство.
От МВР предоставиха списък с автомобилите, които са дали дефекти, както и какви точно са проблемите. Дефекти по ходова част, паднала боя, проблем със светлините, радиостанции и тетри, отказване на екраните с дни, изключване на скоростите по време на движение!
Това са само малка част от неприятностите, които сполитат полицаите по време на тяхната работа и така се рискува не само здравето, но и животът им.
Бившият вътрешен министър и настоящ съветник на Румен Радев Пламен Узунов, който от две години е под крилото на президента в "Дондуков" 2, е пряко отговорен за сделката, тъй като по това време е шеф на МВР. Ведомството е пръснало 29 милиона лева за 290 джипа, като допълнително се доплаща и за развалените радиостанции и тетри.
Под ръководството на Узунов и в рамките на служебното правителство е определен печелившия за поръчката на стойност близо 30 милиона лева, която сега се разследва от ОЛАФ. След внимателен преглед на документите, става ясно как компанията първенец в конкурса се оказва "Българска автомобилна индустрия", която пък е придобила активите на "Литекс моторс", вече обявила несъстоятелност.
В разкритието направено от ПИК и изложената документация ясно се вижда, че вместо качеството на колите, най-солидният аргумент на правителството на Радев изведнъж става цената, тъй като именно тази компания предлага най-ниската такава. Така се изключва всякаква възможност някоя от другите 10 компании, подали заявление да спечели солидната поръчка. Именно затова се появиха съмнения, че критериите са нагласени така, че да се определи предварително печелившия, което пък е станало причина ОЛАФ да започне разследване на поръчката.
Още по онова време експерти са на мнение, че джиповете не са качествени, което в последствие се отразява и на работата на служителите. Според информацията, предоставена от МВР след запитването на ПИК голяма част от доставените коли започват да дават дефектите съвсем скоро след влизането им в експлоатиция.
Джиповете имат проблеми при запалването, често аварират, имат проблеми с имобилайзерите, лющи се боята, не малки са проблемите и по ходовата част.
Дефектиралите автомобили, за които са похарчени 29 милиона лева без ДДС след конкурса, проведен от кабинета на Румен Радев, пък са доставени от фирмата на Гриша Ганчев. "Българска автомобилна индустрия" се появява у нас след не едно и две прехвърляния, а собственик на активите е "Литекс моторс", контролирана именно от Гриша Ганчев. Видно от договорите под тях стои името на Андон Димитров, който е основно лице във всички бизнеси на Гриша Ганчев.
Името на Андон Димитров може да бъде видяно в следните фирми: Литекс Комерс, Футболен клуб Литекс - Ловеч, Евроком България, Централна автогара, Литекс моторс АД, Галоп Гембъл ЕАД, Литекс бус ЕАД, Анди пропърти ЕООД, Утотърсии България ЕАД, Баховица индустриален парк ЕАД.
Друга тема е как дружеството на Гриша Ганчев "Литекс моторс", обявено в несъстоятелност, дължи 57 милиона лева на фалиралата КТБ, е допуснато от кабинета на Радев за участие в толкова солидна обществена поръчка. Според официални данни фирмата е сред най-големите длъжници, а след редица цесии, задълженията бяха изчистени. Синдиците на КТБ заведоха дела срещу тези цесии с искане съдът да ги обяви за невалидни.