BG EN

САМО В ПИК! Как се купуват нови перонни автобуси на Летище София - поръчката набъбнала с 300 000 евро

ГОРЕЩО
БЪЛГАРИЯ ДНЕС

САМО В ПИК! Как се купуват нови перонни автобуси на Летище София - поръчката набъбнала с 300 000 евро

20959
на 26.09.2017
САМО В ПИК! Как се купуват нови перонни автобуси на Летище София - поръчката набъбнала с 300 000 евро
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Как се купуват перонни автобуси на Летище София? И как фирма, доставяла такива преди няколко години, отпада заради нередна „техническа спецификация“… А цената на новата поръчка е с около 300 000 евро нагоре.

препоръчано

Всяко летище има нужда от нови перонни автобуси. Така че не е учудващо, че на Летище София са пуснали такава обществена поръчка. Съвсем нормално е. Какво обаче е различното сега, проучи ПИК. Първото е това, че фирма, която преди е доставяла такива автобуси – два броя, за около 500 000 евро, сега е отстранена, защото офертата й „не отговаря на техническите спецификации“ на поръчката.

И ако докладът от Обществената поръчка не бе публикуван на сайта на летището, сигурно нямаше да породи никакъв интерес.

Та ето как се е развила поръчката. Явяват се две фирми (в прикачения линк можете да видите самия протокол) и дават ценови оферти. Една е шкартирана, а другата печели. Новата цена за два перонни автобуса, заложена в поръчката, е 837 000 евро. Това е с цели 300 000 евро по скъпо от предишните два.

Интересното в цялата процедура са причините, поради които едната фирма е отстранена.

Прилагаме точните доводи на комисията, а изводите оставяме на Вас:

При изчерпателно разглеждане на Техническата оферта на участника - Приложение № 2 към Покана Изх.№ 100-14086/17.07.2017 г„ комисията констатира следните несъответствия:
- Изискването на възложителя в т. 12.1.1. от Техническата оферта на участника - Приложение № 2 към Покана Изх.№ 100-14086/17.07.2017 г. е следното: Нисък под, без стъпала от вътрешната част и височина от земята не повече от 280 мм„ а участникът в своята Техническа оферта е предложил: Нисък под, без стъпала от вътрешната част и височина от земята 290 мм.
- Изискването на възложителя в т. 12.1.3. от Техническата оферта на участника - Приложение № 2 към Покана Изх.№ 100-14086/17.07.2017 г. е следното: Превоз на не по-малко от 120 пътника. Да се предвидят от 10 до 16 седалки. Правостоящите пътници да се калкулират като 4 на квадратен метър„ а участникът в своята Техническа оферта е предложил: Превоз на до 110 пътника, включително 10 седалки. Правостоящите пътници се калкулират като 4 на квадратен метър.
- Изискването на възложителя в т. 12.1.4. от Техническата оферта на участника - Приложение № 2 към Покана Изх.№ 100-14086/17.07.2017 г. е следното: По 3 (три) широко отварящи се врати от двете дълги страни на автобуса - общо 6 (шест). През вратите трябва да могат да преминават минимум по 2 пътника едновременно. Реално отваряне между крилата на вратите: минимум 1350 мм, а участникът в своята Техническа оферта е предложил: По 3 (три) широко отварящи се врати от двете дълги страни на автобуса - общо 6 (шест). През вратите могат да преминават минимум по 2 пътника едновременно. Реално отваряне между крилата на вратите: 1260мм.
- Изискването на възложителя в т. 12.1.5. от Техническата оферта на участника - Приложение № 2 към Покана Изх.№ 100-14086/17.07.2017 г. е следното: Височината на вратите за пътници: не е по-малка от 2.10 м„ а участникът в своята Техническа оферта е предложил: Височината на вратите за пътници: 2.03 метра.
- Изискването на възложителя в т. 12.1.7. от Техническата оферта на участника - Приложение № 2 към Покана Изх.№ 100-14086/17.07.2017 г. е следното: Дължина на автобуса: над 14,5 метра, а участникът в своята Техническа оферта е предложил: Дължина на автобуса: 13,985 метра.
- Изискването на възложителя в т. 12.1.8. от Техническата оферта на участника - Приложение № 2 към Покана Изх.№ 100-14086/17.07.2017 г. е следното: Ширина на
автобуса /без огледала!: над 3.1 метра, а участникът в своята Техническа оферта е предложил: Ширина на автобуса /без огледала/: 3 метра.
- Изискването на възложителя в т. 12.3. от Техническата оферта на участника - Приложение № 2 към Покана Изх.№ 100-14086/17.07.2017 г. е следното: Шаси - Основен двигател в съответствие с изискванията минимум на EURO V, дизелов, 6 цилиндров, а участникът в своята Техническа оферта е предложил: Шаси - Основен двигател Мерцедес ОМ 904LA, в съответствие с изискванията минимум на EURO V, дизелов, 4 цилиндров.
- Изискването на възложителя в т. 12.2.3.5. от Техническата оферта на участника - Приложение № 2 към Покана Изх.№ 100-14086/17.07.2017 г. е следното: С четири колела с еднакъв размер, а участникът в своята Техническа оферта е предложил: Четири задни колела, R 166-9.5R17.5 и две предни колела, R 297-12 R 22.5.

ЛИНК КЪМ ПРОТОКОЛА

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за 24 юли: Лъвът да не парадира с интелигентност, приемлива безнес оферта за Скорпиона САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за 24 юли: Лъвът да не парадира с интелигентност, приемлива безнес оферта за Скорпиона
ПИК TV x
ГОЛЯМ СМЯХ! Асен Василев прави странни физиономии по време на брифинг на Промяната, накрая изцъкли очи (ВИДЕО) ГОЛЯМ СМЯХ! Асен Василев прави странни физиономии по време на брифинг на "Промяната", накрая изцъкли очи (ВИДЕО)
ново
Днес: 0
горещо
hot
най-четени новини в момента