САМО В ПИК: Масово бягство - БДЖ остава без машинисти, ще спрат ли влаковете
Последвайте ни в Google News Showcase
Машинисти напускат масово БДЖ-Пътнически превози, научи ексклузивно ПИК. Причината за тази мярка е, че локомотивните машинисти и помощник-машинисти отиват на работа в софийското метро. Естествено за по-високо заплащане.
"Сега напуска една група, а през май ще стане още по-страшно, защото ще напуснат още цели 20 души", оплака се машинист от депото в София, който работи в бързия график, обслужващ пътническите влакове.
"Ръководството не прави нищо, за да спре или компенсира по някакъв начин тази миграция. Мислят си, че като взимаме повече пари с извънредния труд и километрите всичко ще е наред и ще си налягаме парцалите", продължи още той.
По думите му, опасността да бъдат спирани и отменяни влакове, е съвсем реална, защото депото в София обслужва най-много пътнически влакове от различни категории по линиите в страната.
Всъщност, разликата в заплащането не е чак толкова голяма, обясни още той. Става въпрос за 400 лв., които обаче към момента от БДЖ не могат да си позволят да дадат като вдигане на заплати. Друга причина са и по-редовните почивки, както и липсата на извънреден труд, какъвто локомотивният персонал е принуден да дава и сега заради липсата на кадри.
В момента месечно на един локомотивен машинист в БДЖ-Пътнически превози му се събират около 21-22 работни дни. "Не можем да си видим семействата. От една повезка отиваме на друга, не се издържа вече", описа още сериозността на ситуацията в националния железопътен превозвач той.