Световните продажби на "Фолксваген" са намалели с 2,4 на сто през ноември
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
"Фолксваген" (Volkswagen) съобщи днес, че продажбите на автомобили от основната марка на групата бележат спад от 2,4 процента през ноември спрямо година по-рано, предадоха Асошиейтед прес и ДПА, цитирани от БТА.
За единайсетте месеца на годината продажбите са намалели с 4,5 процента.
Германският автомобилостроител бе засегнат от скандал с манипулиране на данните от тестове за вредни емисии, който избухна през септември.
Компанията уточни, че е доставила 496 100 автомобила миналия месец спрямо 508 400 през ноември 2014 година. В периода януари-ноември броят на доставените автомобили е спаднал до 5,34 милиона спрямо 5,59 милиона миналата година.
За цялата 2014 година от марката Фолксваген са били доставени 6,12 милиона автомобила.
Директорът по продажбите Юрген Щакман отбеляза ноемврийския спад и заяви: "Като се има предвид ситуацията с марката, която в момента е трудна, не очаквам, че ще можем да компенсираме спада през оставащите дни до края на годината".
Въпреки "дизелгейт" продажбите за ноември са се увеличили на европейските и азиатските пазари, отбелязва ДПА.
В Китай, най-големият пазар на Фолксваген, продажбите са нараснали с 8,6 процента до 247 000 автомобила спрямо 227 400 през ноември миналата година.
В Северна и Южна Америка, както и в Русия компанията отчита рязко понижение на продажбите на годишна основа. В Бразилия са били продадени 23 500 автомобила спрямо 48 300 през ноември 2014 година.
В Русия продажбите са спаднали с 31,8 процента до 7600, а в САЩ, където вече не се продават дизелови модели на Фолксваген - с 24,7 процента до 23 900 автомобила.