BG EN

СЕМ гледа под лупа 43 медии по време на предизборната кампания

Събития

СЕМ гледа под лупа 43 медии по време на предизборната кампания

5767
на 24.04.2014
СЕМ гледа под лупа 43 медии по време на предизборната кампания
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Централната избирателна комисия (ЦИК) и Съветът за електронни медии (СЕМ) подписаха споразумение за прозрачно и обективно отразяване на предизборната кампания за Европейски парламент, предаде Агенция „Фокус”.

препоръчано

То предвижда в периода на предизборната кампания СЕМ да наблюдава как се отразява започващата официално утре предизборна кампания за евровота. Регулаторът ще следи спазват ли се изискванията на Изборния кодекс, както и на Закона за радиото и телевизията.

СЕМ си е избрал да наблюдава общо 43 телевизионни и радио програми - сред тях са националните БНР и БНТ и техните подпрограми, телевизия "Алфа" на "Атака", която се води обществена, всички частни телевизии и радиа с национален обхват и няколко регионални, съобщава Offnews.bg.

Преди подписването председателят на ЦИК Ивилина Алексиева заяви: „Това са европейски избори. Апелирам и изразявам твърда увереност, че медиите в България ще покажат, че са европейски медии. Убедена съм, че няма да има нарушения, че европейската тема ще бъде основна в медиите и че на базата на това споразумение и този мониторинг след изборите ще можем да отчетем този резултат – че сме провели едни прекрасни европейски избори по европейски правила”.

Председателят на Съвета за електронни медии доц. Георги Лозанов добави: „Подписваме първи предвиден по закон мониторинг на медиите в предизборна ситуация. Досега СЕМ е извършвал подобен мониторинг във връзка със собствения си обществен ангажимент. Сега се радвам, че ще го направим в строга институционална форма”.

„Този мониторинг ще може да проследи в числа обвързаността на медиите с политическите субекти. Европейската препоръка настоява за равнопоставеност и балансираност при представянето на кандидатите. Интересно ми е да видя определени български медии, които през последната година имаха склонност да заемат откровени политически позиции, как и дали ще могат да се върнат към балансираността и равнопоставеността, които изисква добрият европейски тон. Много ще се радвам това да се случи, защото винаги досега в кампаниите големите медии са спазвали този европейски дух при представянето на кандидатите. Това е защита на свободата на хората, защото ако не диктуваш избори, а оставиш сами да избират, те са свободни, тъй като изборът е синоним на свобода. Медиите трябва да се погрижат за свободата на своите зрители и слушатели в предизборната ситуация. Надявам се, че ще можем да направим важни и окуражителни за нашата медийна среда изводи”, заяви доц. Лозанов.

Ето кои медии ще бъдат наблюдавани:

Телевизии: БНТ 1, БНТ 2, БНТ Свят, БНТ HD, Телевизия Алфа, bTV, Nova, TV 7, News 7, Bulgaria On Air, СКАТ, Канал 3, ТВ Европа, ТВ+, ТВ Видин, bTV Action, СКАТ+, Телевизия Око, Евроком, Евроком Царевец, Пловдивска телевизия Тракия

Радиостанции: Хоризонт, Христо Ботев, регионалните програми на БНР в Благоевград, Бургас, Варна, Видин, Пловдив, София, Стара Загора, Шумен, Дарик радио и регионалните прозорци за Бургас и Пловдив, Радио Фокус София, и регионалните програми на Фокус в Благоевград, Видин, Бургас, В. Търново, Пловдив, БГ Радио, Енджой, Радио Веселина, Радио 1 и Радио К2

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за Деня на студентите: Стрелецът да внимава с щедростта, неочаквани пари за Водолея САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за Деня на студентите: Стрелецът да внимава с щедростта, неочаквани пари за Водолея
ПИК TV x
Проф. Рачев С ШОК ПРОГНОЗА пред ПИК TV: Никулден идва с пролетни температури, а после... (ВИДЕО) Проф. Рачев С ШОК ПРОГНОЗА пред ПИК TV: Никулден идва с пролетни температури, а после... (ВИДЕО)
ново
Днес: 62
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК