Продължава практиката да не се пипат коли на определени застрахователи
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Въпреки променените условия, навлизането на европейски практики в автомобилното застраховане и увеличаването на хората с Каско, кражбите на автомобили продължават да са доходен бизнес в България. Според неофициални сведения, крадците на автомобили печелят от 2000 до 10 000 лева на всеки удар. Продължава и практиката да не се пипат коли на определени застрахователни компании, показа репортаж на Би Ти Ви..
Човек, участвал в този сенчест бизнес, проговори пред медията. Той е описва как действа един от най-големите професионалисти в София. Заснет е от камери, задържан. Но ненаказан. „Задържат го за 72 часа, но не е следствен. На свобода е и продължава да си работи”, стана ясно от думите на проговорилия.
Заснетият автокрадец попада в отчета на МВР, според който тази година има спад в кражбите на коли, но полицаите признават, че автоджамбазите са една крачка пред тях заради техниката, която имат.
„Отива при конкретен автомобил. Демонтира дадено нещо. След това си тръгва, отива, кодира, връща се, което отнема 4 часа. Все пак е риск - отива веднъж, чупи прозорец, тръгва си, може да го чакат до автомобила. Другите са с машина. Отива, слага я. Я запали, я не запали, и си тръгва. Има автомобили, които стават и за 50 секунди, има и автомобили за 15 минути”, разяснява човекът, който проговори за сенчестия бизнес.
Вече се атакуват всички квартали, предимно нощем, а изтеглянето на колата за разглобяване на части става в часовете с интензивен трафик.
„Всички са независими. Максимум по двама-трима работят. Има застрахователни компании, на които не трябва да се пипат автомобили”, допълва човекът, участвал в кражби на коли.
Знакът да не се краде е стикер, залепен на определени части от колата. Искането на откуп е вече отживелица. В масовия случай крадците печелят между 2000 и 10 000 лева на автомобил и имат законен бизнес за параван - продажба или ремонт на коли.
„Имаше доста акции наскоро и бяха прибрани много хора, не само в този бранш. Но като гледам, не ги спира нищо, продължават да работят. Имат някакво спокойствие. Явно разчитат на някаква протекция”, разкри още автокрадецът.