Последвайте ни в Google News Showcase
Сериозен спад в продажбата на нови дизелови леки коли отчитат от АСЕА (Асоциацията на автомобилните производителите в Европа). С 19% е намаляло търсеното на автомобили с нафтови двигатели в България за първите девет месеца на годината спрямо 2018 г.. В Европейския съюз сривът от началото на годината е по-малък - 16,4%
WINBET – най-голямото разнообразие от игри и джакпоти! (18+)
От юли до септември 2019 г. броят на дизеловите автомобили, регистрирани в целия ЕС, е намалял с 14,1% до 1 милион бройки В резултат на което пазарният дял на дизела намалява под 30%. Четири от петте най-големи пазари в ЕС отбелязват двуцифрен спад, като продажбите на дизели в Испания са с 34,7% по-малко, италианското търсене се свива с 24,5%, продажбите във Великобритания намаляват с 20,8%, а френското търсене - с 12,6%. Германия обаче регистрира увеличение от 4,7% през последното тримесечие.
Новите бензинови возила в България за първите 9 месеца на тази година са 15 975 спрямо 14 647 за същия период на 2018 г., или 9,1% отгоре. Ако се погледне третата четвърт на годината у нас, бензиновите коли са с ръст 3,7 процента, или 4725 бройки, спрямо 4555 през същия период за миналата година.
Интересен е фактът, че в Германия има намаления на търсенето през първите 9 месеца на бензинови возила с 3,1 процента, като за целия ЕС увеличението е с 3,4%. Продажбите на бензинови автомобили се "възползват" от този спад на търсенето на дизели, увеличавайки се с 6,1% (или 121 216 бройки) през третото тримесечие на 2019 г.
Колите с бензинови двигатели сега представляват 59,5% от пазара на ЕС. Чисто електрическите превозни средства в Европа заемат едва 3,1% от общите продажби на нови автомобили в целия регион. В България до началото на октомври са продадени едва 220 чисто електрически превозни средства, като зад нас са само Литва (120), Естония (82) и Латвия (71).
Въпреки скромния пазар у нас има ръст от 65,4 процента спрямо същия период на 2018-а, или 133 бройки тогава.