СИГНАЛ ДО ПИК: Агенция "Автомобилна администрация" върна незаконна схема с лаборатории за изпитване на превозни средства (ДОКУМЕНТ)
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Сигнал за връщане на незаконна практика при изпитването на превозни средства получи редакцията на агенция ПИК. В него се посочва, че нотифицираната техническа служба "ТЕХНОТЕСТ" АД е изпратила отворено писмо до компетентните органи за нерегламентираната схема.
Ето какво гласи сигналът:
"ТЕХНОТЕСT™ АД, нотифицирана техническа служба на Република България към Световен форум за съгласуване на правила за технически средства към ИКЕ-ООН и нотифицирана служба към ЕК, акредитирана лаборатория за изпитване на пътни превозни средства, поиска намесата на компетентните органи в страната за спазване на европейското и българската законодателство за гарантиране на пътната безопасност на превози и пътници.
Компанията разпространи на пресконференция в БТА открито писмо до компетентните органи и българската общественост. Поводът за писмото е възстановяването от Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация“ на незаконна схема с т.н технически служби, които не са акредитирани от Изпълнителна агенция „Българска служба акредитация (БСА) за извършване на изпитания. От компанията уточняват, че, за да се спази закона, всяко изпитване на ППС, минали през въпросните служби, се извършва „на хартия“ в Германия.
В писмото се посочва, че със заповед на изпълнителния директор на агенцията г-н Бойко Рановски три компании без акредитация от БСА, без стендове за техническо изпитване и оборудване, без компетентен персонал и опит, са незаконно признати за лаборатории при изпитване на превозни средства. ТЕХНОТЕСT™ АД не еднократно е изпращала сигнали до автомобилната агенция за нарушения и е призовавала за спазване на Регламент 2018/858 на ЕС за одобряване и надзор на пазара на моторни превозни средства, който определя правила и технически изисквания и процедури за безопасност, опазване на околната среда и увеличаване на проверките на пазара. Действията на ИА “Автомобилна администрация“ и пълното пренебрегване на европейското и българското законодателство са свързани с корупция или некомпетентност, се посочва в писмо.
В него се припомня за акредитираните от БСА лаборатории за закрепване на колани в старите автобуси и забавянето на процеса от ИА “Автомобилна администрация“.