Скандал в бургаско училище, дете със специални образователни потребности обиждано в клас
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Родители на второкласник от ОУ „Св. Климент Охридски“ обявиха, че детето им не получава нужните знания и умения в бургаското училище. Пред Нова телевизия майката на момчето дори изтъкна, че класният му ръководител го наричала олигофрен, а съпругът й добави, че детето му не получава качествено образование и дори доскоро не е можел да държи химикала.
Семейство на второкласник със специални образователни потребности от бургаското училище „Св. Климент Охридски“ се оплаква не просто от внимание от страна на класния ръководител спрямо детето им, а че е било нагрубявано в клас, съобщи Нова телевизия.
То не е получавало знания и умения, добавя колежката му Лора Инджова.
„Не сме доволни от това, което се случва през тези две години подред. Синът ни е добродушно дете. Няма как да нарани някого, ако не му въздейства по някакъв начин – ако го упрекне или го удари“, разказва Красимир Атанасов.
„Госпожа Мазнева не си беше изключила микрофона (б.а. по време на дистанционното обучение). Детето ми искаше да вземе участие в час по математика. Тя каза „Този олигофрен пак ли ще се обажда“. Усети се, че не е изключен микрофона и го изключи“, добавя съпругата му.
Майката на друго дете пък разказа как момчето със специални образователни потребсности е блъскано сина й в радиатор в класната стая.
„На 12 май той се оплака, че негов съученик го е хванал и го е блъскал в радиатора на парното. Беше син. После го е бутнал, ударил си е крака“, разказва Росица Димитрова.
„Красимир е агресивен. Четири деца са пострадали за един ден, добави тя.
Класният ръководител Таня Мазнева отрече да е наричала Красимир олигофрен.
„Не съм обиждала деца. Проблеми с тях нямам“, уверява тя.
„Между две деца е имало физически сблъсък. През това време бях в коридора, изпращах други деца, които трябваше да бъдат взети от родителите. За по-малко от една минута е станало това“, разказва Мазнева.
„Когато Красен дойде преди една година в нашето училище, родителите трудно приеха факта, че детето е със специални образователни потребности и трябваше многократно да проведем разговори, за да започне процедурата за решение на ТЕЛК. Това бе нужно, за да предприемем действия, за да подпомогнем това дете в неговите образователни потребности“, каза пък помощник-директорът на ОУ „Св. Климент Охридски“ Райничка Дюлгерова.
„В момента с Красен работят петима специалисти – логопед, ресурсен учител, педагог, който води индивидуалните учебните часове, тъй като е на комбинирана форма на обучение. Момчето посещава и целодневната форма на обучение, т.е. с него работи и още един учител във втората смяна“, добави тя.
„Преди да преминат децата на онлайн обучение, синът ми не можеше да смята. Таблицата я научи вкъщи. Баща му лично го изпитва“, каза пък майката на Красен.


