Скандал! Кинаджии се изпокараха за 6 млн. лева, Евгений Михайлов хвърли оставка
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Евгений Михайлов подаде оставка като шеф на комисията за игрално кино към Националния филмов център /НФЦ/. Това се случи, след като режисьорът на „Сезонът на канарчетата“ сътвори чутовен гаф на последния конкурс за игрални филми – преписа мотивите си за оценка на кандидатстващите проекти от колежката си в журито – кинокритичката Геновева Димитрова.
На сесията трябваше да бъдат раздадени общо 6 млн. държавни пари за кино.
Скандалът предизвика гръмотевични реакции в киногилдията. Излагацията на „преписвача“ Михайлов бе разобличена публично от режисьора Людмил Тодоров /“Любовното лято на един льохман“, „Шивачки“/, който отпадна от конкурса за субсидии. „Поради наглостта на сегашните членове в комисията за първи път има доказателства за тайните уговорки в комисиите към Националния филмов център“, пише Тодоров.
След като циничната схема бе разкрита, Михайлов даде неадекватното обяснение, че е преписал мотивите от Димитрова, поради липса на време да ги напише сам. И добави, че българското кино е „гнездо на оси“. „От много занимания с политика ли на Евгений не му е останало време да си напише мотивите“, ехидно коментират кинаджии, намеквайки за лидерската му роля в създаденото неотдавна политическо движение „22 септември“.
„От първи клас до края на дните си преписвачът е човек, който не си е чел урока, не е подготвен и преписва от приятел, който е чел. С преписаното ще получи оценка, но остава невеж. На базата на оценъчните карти на Геновева Димитрова и Евгений Михайлов преброяваме двама непочтени към нашия проект членове на комисията“, заявяват в писмо до и. д. шефа на НФЦ Георги Чолаков дъщерите на Методи Андонов - Милена и Невена Андонови, чийто проект също бе порязан от комисията.
Те вече са подали жалба в Софийския административен съд, с която оспорват резултатите от конкурсната сесия. Към съда са се обърнали още двама отпаднали от конкурса участници.
Заради подобни безобразия, договорки и лобиране киното ни е на този хал и няма един свестен филм, който да грабне публиката, коментират гневни режисьори.


