BG EN

Скандал: Реклама на „Extra Żytnia” се гаври с паметта на хиляди българи, загинали в катастрофи

Икономика

Скандал: Реклама на „Extra Żytnia” се гаври с паметта на хиляди българи, загинали в катастрофи

78155
на 07.02.2020
Скандал: Реклама на „Extra Żytnia” се гаври с паметта на хиляди българи, загинали в катастрофи
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Безскрупулна реклама на „Extra Zytnia” - уж полска водка, правена в Свиленград, се гаври с паметта на хиляди българи, загинали в катастрофи, сред които и деца. За това алармира „Асоциация Активни потребители“ в своя последен бюлетин. НПО-то вече е изпратило сигнал до Главния държавен здравен инспектор и Комисията за защита на потребителите.

препоръчано

Дистрибуторът на висоградусовия алкохол, дружеството „Платинум Брандс“ ЕООД, на своя официален сайт (https://platinumbrands.bg) рекламира употребата на водката „Extra Zytnia” с управление на превозни средства. Посланието е ясно: Пийте и карайте, защото така правят модерните млади хора.

За да е още по-ясно, то спонсорира и подобни публикации в своята Фейсбук страница с явната цел да стигне до младежката аудитория, която се влияе от социалните мрежи. Това рязко противоречи на Закона за здравето, в който е забранено да се свързва употребата на алкохолни напитки със спортни и физически постижения или с управление на превозни средства (Чл. 55. , ал. 2, т.3 от Закона).

Освен санкция по Закона за здравето, компанията-разпространител на продукта би следвало да бъде санкционирана и от Комисията за защита на потребители за използването на неразрешена от закона реклама, като заблуждаваща и нелоялна търговска практика.

По данни на МВР всяка година около 700 българи губят живота си в катастрофи, голяма част от които заради употреба на алкохол.

Това не е първото заиграване съм смъртта на „Extra Żytnia”. През 2015 г. те показват реклама с „мъртвопиян“ поляк, когото носят четирима приятели. Оказва се, че това е документална фотография, изобразяваща работници, носещи 28-годишния електротехник Михал Адамович, член на „Солидарност“, ранен с изстрели от милицията по време на Люблинското престъпление през 1982 г.  Няколко дни след това Михал умира.

В рекламата на водката събитието е отбелязано с надпис „Махмурлук във Вегас? Сценарий, написан от Żytnia“, и коментар „Когато ергенското парти излезе извън контрол. По вина на Żytnia?“. Неетичното профанизиране на жертвите на престъплението в Люблин провокира синдиката „Солидарност“ и цялата полска общественост да поискат най-строго наказание от прокуратурата.

Скандалът с незаконната реклама на водка „Extra Żytnia” подвига и други въпроси за автентичността на продукта. Любителите на водката познават „Extra Żytnia” като продукт с над вековна традиция, произвеждан в старата дестилерия „Polmos Biełsko Biała“ в едноименното градче Белско Бяла, в полската област Силезия.

Това обаче ли пият?

Според етикета на продукта, който се предлага в България, той се бутилира на 2000 км от Варшава, в града на Милко Кавалжиев Свиленград, област Хасково и то от от българската компания „ПОЛМОС“ ЕООД. Според данни от търговския регистър единственото общо между побългарената „Extra Żytnia“, фирмите, които я произвеждат и разпространяват на родна почва и Полша – родината на оригиналния продукт, е полският произход на лицето Кшищоф Трилински – реален собственик на българските компании през няколко швейцарски офшорки.

Кшищоф и българските му компании обаче няма нищо общо с производителя на оригиналния продукт „Polmos Biełsko Biała“ в Полша. Името на Кшищоф Трилински става популярно в България в началото на новото хилядолетие, когато идва в България като директор на френската алкохолна група „Белведере“. Тогава френската компания купува няколко стари винарни и започва да развива дейност в България, но към 2010 г. е изправена пред фалит във Франция, а малко по-късно Кшищоф Трилински е принуден от недоволните акционери там да напусне поста си. Интересен е фактът, че докато фалиращата френска компания е принудена да разпродаде активите си в България, прогоненият именно поради финансовите неразбории директор в лицето на Кшищоф Трилински изведнъж се оказва горд собственик на българските й активи. 

Сега на ход е българската Комисия за защита на потребителя. Питаме се, трябва ли умре някой зад волана, за да се сезира ведомството?

 

“Едно полско бижу“ (сайтът на „Платинум Брандс“, в раздел: „zytnia“)

 

 

 

 Алкохолният аферист от полски произход Кшищоф Трилински

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сподели:
Бомба x
ХОРОСКОПЪТ НА АЛЕНА ЗА ПЕТЪК: Скорпионите да не пътуват, Стрелците да обърнат внимание на семейството ХОРОСКОПЪТ НА АЛЕНА ЗА ПЕТЪК: Скорпионите да не пътуват, Стрелците да обърнат внимание на семейството
ПИК TV x
ЕДИНСТВЕНО В ПИК TV! Виктор Димчев: ППДБ си смениха дилъра, казва се Румен Радев. Готви се гражданска война с кръвопролития и жертви. Кандидатите на ГЕРБ за Дондуков 2 може да са само Христо Стоичков и Лили Иванова (ВИДЕО) ЕДИНСТВЕНО В ПИК TV! Виктор Димчев: ППДБ си смениха дилъра, казва се Румен Радев. Готви се гражданска война с кръвопролития и жертви. Кандидатите на ГЕРБ за "Дондуков" 2 може да са само Христо Стоичков и Лили Иванова (ВИДЕО)
ново
Днес: 3
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК