ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Оказалата се абсолютна партенка заплаха на новия премиер на Италия Паоло Джентилони към сънародниците му, че трябвало да правят много жертви, за да излязат от кризата, била тръгнала към Апенините от България. Така смята известният журналист и специалист по информатика Паоло Ативисимо, който твърди в нарочно разследване, че има „българска следа“ в плъзналите през последните месеци между Алпите и Сицилия компромати срещу известни политици, общественици и предприемачи, съобщава в "Монитор".
По-специално става дума за бълващите ги и базирани в чужбина популярни в Италия сайтове, които се списват на езика на Данте и умело дублират в имената си наименованията на известни в страната вестници, телевизии и радия.
Ако се вярва на Паоло Ативисимо, много от въпросните сайтове действали в мрежа с различни акаунти, за да могат да разпространяват безпрепятствено сензационни и почти винаги измислени новини. Като собственикът на една от най-активните клеветнически мрежи била софийска компания, която била регистрирана от италианския предприемач Матео Ричи Мингани. Той обаче обяснява пред репортер на италианската осведомителна агенция AGI, че сървърите на сипещите лъжи сайтове били наистина негови, но той само ги поддържал и въобще не се интересувал какво се публикува в мрежата, камо ли да носи отговорност за това.
Давид Пуенте - колега на Ативисимо, обаче успява да установи кой фабрикува фалшификатите, тръгвайки по следата на рекламата в интернет-страниците със звучни италиански имена. Така той открива, че не само рекламодателят на сайтовете е един и същ, но и техният издател. Това била компанията „Единет“, която била регистрирана съвсем законно в българското министерство на правосъдието, но сайта й бил списван на чист италиански…
В информациите си за разкритията на Ативисимо и Пуенте някои авторитетни италиански медии посочиха, че 90 на сто от сътрудниците на базираните у нас клеветнически сайтове, са стопроцентови италианци. Които работят за някого в Рим, Милано или други градове, чиято цел е да очерня неудобни политици, общественици и предприемачи. Като за постигането й със сигурност използвал по-слабия интернет-контрол у нас и най-вече все ще евтините ни, но способни IT-специалисти.


