СКАНДАЛНО В ПИК: 5 месеца няма отговори за смъртта на 20 души край Своге. Г-н Цацаров, какво става с експертизите за ремонта на фирма „Трейс“?

БЪЛГАРИЯ ДНЕС

СКАНДАЛНО В ПИК: 5 месеца няма отговори за смъртта на 20 души край Своге. Г-н Цацаров, какво става с експертизите за ремонта на фирма „Трейс“?

64864
на 15.02.2019
СКАНДАЛНО В ПИК: 5 месеца няма отговори за смъртта на 20 души край Своге. Г-н Цацаров, какво става с експертизите за ремонта на фирма „Трейс“?
Автор:   ПИК

Последвайте ни в Google News Showcase

5 месеца след кървавата касапница с автобус край Своге няма отговорни за смъртта на 20 българи.

WINBET – 3 начални бонуса + 3 подаръка за Спорт, Казино и Live Казино! (18+)

препоръчано

20 невинни човешки същества.

Разследващите мълчат за жестоката катастрофа. Властта сякаш се надява тя да бъде забравена, да не се търсят причини и истини чия е вината.

ПИК следи шокиращия инцидент изкъсо. След многобройните ни разкрития през есента, и днес продължаваме да задаваме въпросите, които почти половин година по-късно продължават да тегнат като меч над близките на жертвите (ВИЖТЕ В ОЩЕ ПО ТЕМАТА).

Още повече, че по въпросното трасе, ремонтирано от фирма „Трейс“, и до днес продължават да пътуват стотици хиляди българи, които треперят за живота си в отсечката на смъртта.

Защо прокуратурата все още не изнася никакви данни за разследването?

Какво се случва с назначените експертизи на асфалта и пътя? Има ли резултати от пробите, кога ще бъдат публично огласени?

Още в края на август тогавашният шеф на АПИ инж. Светослав Глосов призна, че „Трейс“ не са отстранили дефекти на пътя, предписания за които за имали преди зверското меле.

„Дефектът е констатиран от Института по пътища и мостове. Въз основа на тези сигнали първите мерки, които АПИ взе, е да предупреди за опасност на пътя и че участъкът е хлъзгав. До 15 август е трябвало да се отстранят дефектите на пътя, но това не е направено“, отбеляза след инцидента инж. Глосов.

ПИК разкри тогава, че ремонтът на пътя, където стана тежкият инцидент с автобус, е завършен в края на 2016 г., след като продължава близо четири години и струва 23 милиона евро. Скоро след края на ремонта обаче започват проблемите. Открити са дефекти, въпреки че при приемането на обекта по документи всичко било перфектно. Следват пет опита на Пътната агенция да накара фирмата-изпълнител да ги отстрани, но безуспешно.

Пътят е ремонтиран от фирмата „Трейс Своге”.

Собственик на капитала тогава е „Трейс Груп Холд” АД, която по данни на регистрите участва в 108 обществени поръчки на стойност близо 1 милиард лева - един от основните изпълнители на пътищата у нас.

Бившият министър на регионалното развитие Николай Нанков също направи разкритие, че некачествен материал е бил положен в асфалта на пътя край Своге от „Трейс“. Изпитания със солна киселина от проби, взети след катастрофата, показали наличието на варовик и още няколко вещества.

Съгласно нормативите на АПИ е недопустимо те да се слагат в асфалта, особено в износващата част, каза Нанков. В документите, подавани от „Трейс“ към АПИ, обаче имало други данни, според които асфалтът отговаря на всички характеристики.

„Има съставки в асфалтовата смет, която се оказва некачествена“, каза Нанков. По думите му следствените действия трябва да докажат дали има документи с невярно съдържание или фалшифициране. Гаранцията на пътя изтича декември 2018 година. Не 5 пъти, а общо 7 пъти АПИ е сигнализирала фирмата, надзора и инженера с искането да отстранят дефектите по трасето.

Затова разследващите поискаха независима петорна експертиза. Резултатите от нея обаче незнайно защо не са разкрити и до момента и няма отговори дали „Трейс“ са виновни за смъртта на 20 души заради полагането на некачествена настилка.

Медията ни разкри в свое разследване след инцидента, че пряка отговорност за състоянието на "пътя на смъртта" има и кабинетът на Пламен Орешарски.

Отсечката е пусната в експлоатация през юли 2014 г., когато все още управлява правителството на Орешарски, въпреки твърденията на зам.-председателя на БСП Кирил Добрев, че тяхното правителство няма нищо общо с тази трагедия. Служебният кабинет на проф. Георги Близнашки встъпва в длъжност едва в началото на август, а дотогава министър на регионалното развитие е Десислава Терзиева от кабинета "Орешарски" на социалистите.

Дали обаче те са викани на разпити и до момента не е ясно, въпреки че всички следващи министри и отговорни фактори дадоха показания.

ПИК припомня, че столичният офис на компанията „Трейс“ още на 27 август бе щурмуван от следователи и прокурори, които иззеха и описаха цялата документация за ремонта на пътя край Своге. Проверката се извърши по разпореждане на главния прокурор Сотир Цацаров. В началото на септември пък лично той заяви, че са разпоредени експертизи и на асфалта, и на мантинелите.

До днес обаче не е ясно какво се случва с разследването, което повдига въпросът крият ли разследващите вината по случая, „Трейс“ ли са отговорни и кой ще бъде подведен под отговорност за погубването на 20 човешки животи...

Междувременно по информация на ПИК от "Трейс" са завели дела срещу 11 български медии на обща стойност над 1,4 милиона лева. Босовете на фирмата се жалват, че им било уронено доброто име покрай публикации за трагедията край Своге.

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 18 април - денят носи успех за Телците, Стрелците имат възможност да попълнят банковата си сметка САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 18 април - денят носи успех за Телците, Стрелците имат възможност да попълнят банковата си сметка
ПИК TV x
ПИК TV! Скандал в комисията за разследване на корупционните практики в Агенция Митници :Бойко Рашков се е срещал най-малко 10 пъти с обявените за контрабандисти Стефан и Марин Димитрови (ВИДЕО) ПИК TV! Скандал в комисията за разследване на корупционните практики в Агенция "Митници" :Бойко Рашков се е срещал най-малко 10 пъти с обявените за контрабандисти Стефан и Марин Димитрови (ВИДЕО)
ново
Днес: 1
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК