СКАНДАЛЪТ СЪС 112 СЕ РАЗРАСТВА! Служител твърди: "Системата работи на авариен режим, хора умират", говорителка маже: "Сигналите се обработват за милисекунди"
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Проблемите със 112 са повече от две години, близо три години. Системата в последно време работи на авариен режим - не виждаш откъде ти се звъни, от кой град, от кое населено място. Объркват се адреси, градове, улици, номера и затова повечето от гражданите, подаващи сигнал, са потърпевши. Някои от тях, за жалост, умират, ако оператор или координатор обърка или забави сигнала. Това заяви пред Нова телевизия служител на спешния телефон 112. Мъжът не пожела да покаже лицето си пред камерата.
Той разказа още, че много от сигналите се пишат на ръка. За обработването на един сигнал се отнемат повече от 15 минути. "За да се стигне до тук има проблем - не се финансира отдел 112. И това е от две години. Тези пари - 13 милиона, които ни обещаха, ще бъдат за подобрение на старата система, която е в окаяно състояние. Много пари са хвърлени за нещо, което е морално остаряло. Може би ще има някакво подобрение, но то ще бъде минимално. С тези пари може да се направи нова система, която да е в перфектно състояние. За да можем да сме конкурентоспособни на другите европейски страни", коментира служителят.
"Всичко това се отразява на хората, работещи в системата. Ако почине някой гражданин, ни обвиняват нас. И това се отразява на психиката на колегите. Те непрекъснато изпитват чувство на вина. Служебният министър бе дошъл на гости в нашия център и обеща, че всичко, което зависи от него, ще помогне. Но това просто бяха едни обещания", заяви още мъжът.
Говорителят на спешната система отрече да има такива крайни проблеми и заяви, че подаваните сигнали се обработвали за "някакви си милисекунди". Тя призна, че системата не е финансирана от две години, но бе категорична, че подадените сигнали се обработват навреме и реално няма проблем.
"Системата не работи. Гражданите реално не могат да се свържат. Клипчета в интернет показват как хората звънят и им се включва гласова поща. Решението е абсолютно нова система - с връзка с трите мобилни оператора, за точна локализация, за откриването на източника на информация", заяви категорично служителят, пожелал анонимност.


