СЛЕД ГАФА С ИЗРАЕЛСКИТЕ ТУРИСТКИ: Експерти с коментар кой защитава правата ни по време на почивка
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Експертите в туристическия бранш Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите и Димитър Попов от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции коментираха пред БТВ доколко защитени са правата ни на туристи и как да си ги търсим.
„Една от най-коментираните теми напоследък е скандалът с хотелиера от Слънчев бряг и туристките от Израел – коментира Игнат Арсенов. – В такива случаи трябва да се сигнализира на полицията. Хубаво е, че се видя в този случай, че туристът има защита. Туристът веднага трябва да иска изпълнение на договора, както е договорено. Ако сме искали някакви условия, трябва да ги търсим веднага. Ако не стане, можем да претендираме за компенсация заради предлагането на по-ниско качество. Иначе туристите от много неща се оплакват. Напоследък сред най-масовите оплаквания е от правата си при пътуване. Там правата са много строго защитени”.
„Правилото, когато стаята ни се окаже заета е, че трябва да искаме да ни настанят в друг хотел, от подобна категория или по-висока. Или да получим друга стая, която да отговаря на нашите изисквания – каза Димитър Попов. - Не компенсира хотела, когато се минава през туроператори а самият туроператор. И това е много важно да се знае. Защото вината може да е в туроператора за проблема. Има разлика между различните форсмажорни обстоятелства и заради това и за някой може да имаме претенции и да искаме компенсации, но за други – не. Там всичко е специфично. Лошото време не може да се приеме като форсмажор. Става дума за вулкан, война, граждански протести. Не може да се предвиди къде ще мине следващото торнадо. Чуждите туристи основно се оплакват основно от храната. Пакетите ол инклузив се търсят все повече. Проблемът е, че ако те са били на почивка в Турция и там са имали едно, тук е друго. Това важи най-вече за чужденците, които се оплакват. Шумът също е едно от честите оплаквания. Не е задължително да е дискотеките, а строителните работи в курортите. Навремето сме предлагали по-добри условия, но сега е по-трудно заради презастрояването в курортите. Третото най-разпространено, от което има оплаквания, е отношението на персонала. Видяхте какво се случи с хотелиера в Слънчев бряг. Стига ни антирекламата, която се появи по телевизиите в Израел. При слаб сезон като сега, реално печелят тези, които в последния момент ангажират почивките. Сега е момента за ангажиране”.
Въпреки бурите и ураганите на Халкидики в Гърция, Велимира Илиева от вчера е на почивка там. Тя е категорична, че няма никакви притеснения.
„Решихме си да дойдем въпреки всичко – коментира Илиева. - Едва ли ще се случи отново такава буря на Халкидики. Домакинът на хотела ни, ни посрещна като ни разказа, че е било доста страшно. На теория обаче било по-страшно отколкото наистина. Нещата обаче постепенно се оправят. Откакто сме дошли всичко е наред – ток, вода, интернет. Взели сме гумени ботуши за детето специално. Сега заради лошото време ще си правим разходки до Солун и Ставрос. Ще посетим приятели. Времето напоследък се сменя ежедневно, така че нямам притеснения какво ще е. В последните пет дни видях пет различни прогнози. Ще видим”.


