ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Националният осигурителен институт (НОИ) пусна две нови електронни услуги: подаване на заявление за превеждане на пенсия в банка и/или смяна на адреса на пенсионера, както и проследяване пътя на подадена жалба, пише Bnews.bg.
С попълването на заявлението лицата, които живеят и получават пенсия в България, могат по електронен път да декларират начина за нейното изплащане – чрез пощенска станция или чрез банка, както и да заявят смяна на адреса си.
Заявлението се подава при прехвърляне на изплащането на пенсията от една пощенска станция в друга, от пощенска станция в банка или от банка в пощенска станция. Документът се попълва и при промяна на банковата сметка на лицето.
Когато изплащането на пенсия се прехвърля от пощенска станция в банка, както и при промяна на банкова сметка, задължително се прилага копие на документ с номер на сметката. Услугата е достъпна чрез интернет страницата на НОИ (www.nssi.bg), рубрика «Е-услуги», «Административни услуги», след избор на териториалното поделение на НОИ.
Другата нова е-услуга на НОИ е „Проследяване на решения по жалби“ и е със справочен характер.
Чрез нея лицата, подали жалби след 1 октомври срещу издадени от органи на НОИ административни актове, могат да се информират за процеса на обработка на подадената жалба и взетото решение.
Търсенето на информация за всички подадени жалби за физически лица може да се осъществява по ЕГН и ПИК, а за юридически – чрез БУЛСТАТ и ИКО.
За жалбоподателите ще бъде възможно и директно търсене по конкретен входящ номер и дата на жалба. След намиране на жалбата се появява справка за актуалния статус на нейната обработка, а при постановено решение – за неговото съдържание. Услугата е достъпна чрез интернет страницата на НОИ (www.nssi.bg), рубрика „Е-услуги”, „Справки”, „С избор на достъп”.
За двете е-услуги не се заплащат такси.


