Служебният министър на образованието разкри защо отказа да влезе в правителството на ИТН

Образование

Служебният министър на образованието разкри защо отказа да влезе в правителството на ИТН

10537
на 17.07.2021
Служебният министър на образованието разкри защо отказа да влезе в правителството на ИТН
Автор:   ПИК

Последвайте ни в Google News Showcase

Служебният министър на образованието проф. Николай Денков коментира пред БТВ защо е отклонил предложението на Николай Василев да влезе в правителство на „Има такъв народ” (ИТН) и ситуацията в образованието в момента.

WINBET – персонални бонуси всеки ден! (18+)

препоръчано

„Отказах предложението да вляза в правителство на ИТН, защото по въпроса, какво трябва да се случи нямахме различия с Николай Василев, но разликите дойдоха от това как да се случат нещата – разясни проф. Денков. – Конкретно, сега имаме ясна обща идея как да се актуализира бюджета, за да се развият образователните работници и как да работи бизнеса при евентуално ново затваряне на страната. Това, което представи Никола Василев, е съвсем различно. Ако поискам повече за образованието при него, ще се сблъскам с интереса на пенсионерите, например, което не искам да бъде по този начин. Точно заради това отказах.  Как да се направят нещата сега при  Асен Василев ми е ясно, докато при това, което предлага Николай Василев не е така. При Асен Василев всичко е ясно. Какъв е плана до края на годината, за следващите няколко години. Не виждам как бие се реализирало това, което предлага Василев. Говорих с Николай Василев по въпроса, не със Слави Трифонов.

Не приемам обвиненията на хората на Слави Трифонов, че сме се държали като деца. Основният аргумент е можеш ли да си свършиш работата правилно или не по начина, по който ти се предлага. Фокусът ни сега, като служебно правителство, е да си свършим мандата, както сме го започнали. Имаме приоритети, които до края на юли трябва да реализираме. Целият ни фокус е върху това”.

Министър Денков анализира ситуацията в образованието в момента.

„В образованието има няколко важни неща – посочи той. - Важно е, че трябва да се случат спешни и неспешни промени. Електронните устройства са важни за началото на следващата година. Говорим за около 50 000 - 60 000 до 100 000 устройство. От това има нужда системата. Да се помогне на учителитеа да си починат. Квалификацията, която им се предлага обаче не е точно тази, която най-много им трябва в условията на епидемиологията. Стратегически е нужна промяна на системата на финансиране и парите да следват качеството, а не да следват ученика, както е в момента. Нужно е изграждане на оценка на качеството. Това изисква работа между 6 месеца и година, да се влезе в действие и мотивите в цялата образователна система ще бъдат различни.

Трябва ни система, която ни показва доколко училището е помогнало да напредне ученика в съответния период – 1-4 клас, 4-7 клас. И да създадем стимул на учителите, директори, да напредват учениците. Дигитализацията не е просто осигуряване на устройства, създаване на уроци. За да е успешна, трябва да се направи до половин – една година, но истинското образование вече е персонализирано и трябва да го разберем максимално бързо. Или повече учители трябва да има, да вкараме новите технологии, които дават огромни възможности на учителя да види как напредва всеки ученик, без да губи много време. Да види веднага къде са слабостите на ученика и как да напредне с негова помощ. Това колкото по-бързо започне, ще го имаме по-скоро като реализация. Ако е сега, ще го имаме реализирано до 3 - 4 години.

Средно системата е издържала на дистанционното обучение и това се дължи основно на учителите. И друг път съм казвал, че те, заедно с лекарите, са героите на нашето време. Но не трябва да се подминава и факта, че много деца са отпаднали от системата, заради електронното образование. Те не са участвали в него, става дума за около 25 процента от учениците. Проблемът е липса на достъп  до средства за електронно обучение и те са били засегнати, защото не са имали сериозен достъп до такива. Направили сме много сериозен анализ, като заключението е, че има огромен дял деца, които не са част от системата, когато не са в дистанционно обучение. Задачата ни е максимално да минимизираме този дял”.

Проф. Денков коментира и ситуацията с ваксинацията сред учителите.

„Слабата ваксинация сред учителите си я обяснявам с естествените страхове на хората, които няма от къде да научат повече информация – посочи образователният министър. - Заради това и започнахме кампания с лекари, които ще отговарят на конкретните въпроси на учителите за това какво казва науката. Разяснява се, че учителите трябва да се ваксинират, за да предпазят близките, родителите, децата”.

 

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 18 април - денят носи успех за Телците, Стрелците имат възможност да попълнят банковата си сметка САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 18 април - денят носи успех за Телците, Стрелците имат възможност да попълнят банковата си сметка
ПИК TV x
ИЗВЪНРЕДНО В ПИК TV! Депутатите решават дали ще имат заседания по време на избори. От Възраждане“: Неможачите, които промениха Конституцията, сега искат да я суспендират (НА ЖИВО/ОБНОВЕНА) ИЗВЪНРЕДНО В ПИК TV! Депутатите решават дали ще имат заседания по време на избори. От "Възраждане“: Неможачите, които промениха Конституцията, сега искат да я суспендират (НА ЖИВО/ОБНОВЕНА)
ново
Днес: 34
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК