ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Околосветската обиколка на швейцарския самолет, захранван със слънчева енергия, Solar Impulse 2 /Si2/, пристигнал на 3 юли от Япония на Хаваи, ще продължи не по-рано от август. Това съобщиха днес организаторите на полета. Те обясниха закъснението с необходимостта от ремонт на батериите. По време на полета от японския град Нагоя за Хаваи, който продължи над 117 часа, температурата на батериите се повиши прекалено заради прекомерната изолация, се казва в съобщението.
Някои от тях са безвъзвратно повредени и трябва да бъдат ремонтирани или заменени, което изисква няколко седмици работа. Освен това група от инженери изучават различни възможности за по-добро управление на процеса на охлаждане и отопление за много дълги полети.
В тази връзка, инициаторите на проекта Si2 "не виждат възможност за полет по-рано от 2-3 седмици." Започвайки полета си от Абу Даби, самолетът след това направи спирка на територията на Оман, Индия, Мианмар и Китай. На 31 май той отрлетя от Нанкин, Китай, и имаше шест дни, за да достигне Хаваи, но поради лоши метеорологични условия на 1 юни бе принуден да кацне аварийно в японския град Нагоя.
Там Solar Impulse 2 беше почти един месец в очакване на благоприятни метеорологични условия. На 29 юни излетя от Япония за Хаваи, където пристигна на 3 юли. Очаква се пълната околосветска обиколка да завърши в Абу Даби през август или септември. Solar Impulse 2, конструиран в Швейцария, е подобрена версия на своя предшественик - Solar Impulse, и е с увеличени размери. Размахът на крилете му е 72 м, теглото - около 2,3 тона.
На самолета има 17 000 слънчеви акумулаторни батерии, които захранват четири електрически мотора. Теоретично, самолетът е в състояние да бъде постоянно във въздуха, тъй като натрупаната през деня енергия е достатъчна, за да лети през нощта. Скоростта му е около 140 километра в час.