ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Най-предпочитаното устройство за достъп до интернет в домашни условия е мобилният телефон, използван от 70,4% от потребителите на интернет. Освен традиционните устройства, като настолен компютър, лаптоп и таблет, някои потребители избират по-интересни средства за сърфиране, например смарт телевизор, който се използва като устройство за достъп до интернет от 6,2% от лицата. Това показва изследване на НСИ за използването на информационно-комуникационни технологии (ИКТ) в домакинствата.
Лицата, които редовно използват интернет извън дома или работното място, също предпочитат мобилния телефон за достъп (69,1%), а 30,4% сърфират чрез лаптоп или таблет.
Редовните интернет потребители най-често използват глобалната мрежа с цел комуникация. 95,3% от тях посочват, че използват интернет за телефонни или видеоразговори, участие в социални мрежи (Facebook, Twitter, Google+) или за изпращане/получаване на е-поща. 81,4% от лицата използват глобалната мрежа за достъп до информация, четене на онлайн вестници, новини, списания или намиране на информация за стоки или услуги. Следва делът на ползващите интернет за забавление (слушане на музика онлайн, играене на игри, гледане на телевизия в интернет, видео при поискване и др.) - 63,6%. Най-нисък е делът на лицата, използващи интернет за творчество (качване на собствено съдържание, създаване на уебсайт или блог) - 35,6%.
63,5% от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си, като е отбелязан ръст от 4,4 процентни пункта спрямо предходната година. Въпреки динамичното развитие на информационните технологии в България 36,5% от домакинствата все още нямат достъп до интернет в домовете си. Близо половината от тях (49,5%) посочват като основна причина липсата на знания и умения за работа с интернет, 42,5% смятат, че нямат нужда от него (не е полезен, интересен и др.), а според 32,1% от домакинствата оборудването е скъпо.
През текущата година 58,1% от населението на възраст между 16 и 74 навършени години използва интернет всеки ден или поне веднъж седмично. Запазва се тенденцията на растеж в регулярното използване на интернет от лицата, като в сравнение с предходната година е отбелязан ръст от 3,5 процентни пункта. Най-активни потребители на интернет са младежите на възраст между 16 и 24 години, като 87,2% от тях използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично. С увеличаването на възрастта намаляват желанието за присъствие в глобалната мрежа и едва 12,9% от лицата на възраст между 65 и 74 години сърфират редовно.
Значителни са различията при редовно използващите интернет по образование - докато 86,6% от лицата с висше образование използват редовно глобалната мрежа, то едва 28,5% от лицата с основно или по-ниско образование се възползват от възможностите, които тя предоставя.