Смартфоните с големи екрани ще отнемат част от пазарния дял на таблетите
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Продажбите на таблети в глобален мащаб ще бъдат по-ниски от очакваното, според анализаторската компания IDC, като причината за тази тенденция е увеличеното търсене на смартфони с големи екрани, пише CNET. С поглед към глобалния пазар на таблети през настоящата година експертите снижават очакванията си до 245.4 милиона устройства от предишните прогнози за 260.9 милиона. Новите цифри показват, че пазарът на таблети ще се разрасне само с 12 процента на годишна база, като за сравнение през 2013 година растежът беше 51.8 на сто.
IDC посочва два фактора, обуславящи процеса – конкуренцията на други устройства и консуматори, които използват наличните си таблети по-дълго. Анализаторите открояват значението на смартфоните с големи екрани, известни като фаблети, които отнемат от популярността на таблетите. През първото тримесечие на 2014-та, делът на фаблетите от общите доставки на смартфони се е увеличил повече от два пъти – от 4.3 до 10.5 процента, в сравнение със същото тримесечие на предходната година. В същото време IDC публикува доклад, показващ 5-процентен спад на продажбите на таблети.
Консултантската компания определя като фаблет устройствата с екран от 5.5 до 7 инча. Производителите на Android устройства се възползват от повишеното търсене на такива устройства, представяйки телефони дори с по-големи дисплеи. Тази тенденция отнема още от пазара на Apple, чийто знаков продукт iPhone има 4-инчов екран. Има информация обаче, че компанията от Купертино ще представи два нови модела тази година - с 4.7- и с 5.5-инчови дисплеи.


