ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Аукционна къща "Сотбис" придоби консултантската компания "Арт ейджънси" за 85 млн. долара, съобщава "Уолстрийт джърнъл". Компанията, която също се занимава с изкуство, е създадена преди две години от бившия куратор на New Museum Алън Шварцман и бивш служител на Christie’s Ейми Капалацо, посочва сайтът Artprice.
Насочвайки се към бизнеса с консултантски услуги, Sotheby’s твърди, че има за цел да се позиционира като незаменим партньор на най-големите ценители, които търсят съвет относно начините за разширяване и модернизиране на своите колекции. Подобни консултантски фирми придобиха популярност през последните години.
Те изпълняват ролята на независими експерти, които помагат на колекционерите да се ориентират в света на аукционите. Сред настоящите клиенти на Art Agency се нареждат колекционерът Хауърд Рачофски и бразилският минен магнат Бернандо Паз, чийто парк към Instituto Inhotim може да се похвали с огромни арт инсталации. Sotheby’s обяви, че е придобила Art Agency за 50 млн. долара, с обещание да плати допълнително 35 млн. долара, ако неразкрити официално цели на компанията бъдат изпълнени през следващите пет години.
Съгласно условията на сделката аукционната къща ще наеме служителите на консултантската фирма и ще поеме пълния ѝ списък с клиенти. Ходът е част от усилията на главния изпълнителен директор на Sotheby’s Тад Смит, който иска компанията да може да предлага на клиентите си услуги, излизащи отвъд традиционния бизнес с купуване и продаване на произведения на изкуството.
“При нашите специалисти идват клиенти, които питат дали има някакъв начин да им платят отделно за съвет или кураторска помощ”, посочва Смит.


