След държавните компании най-много опари чакат фирмите на близките до ГЕРБ и ДПС превозвачи
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
София дължи 96.9 млн. на частни и общински фирми за превоза на градкси транспорт, призна днес заместник-кметът на направление „Финанси и стопанска дейност” в Столична община Дончо Барбалов.
От думите на зам.-кмета стана ясно, че Центърът за градска мобилност (ЦГМ) в столицата е превеждал само част от задълженията си към превозвачите. Причината за неизплатените дългове е повече от очевидна - липсата на средства.
По думите му най-голямо е задължението на ЦГМ към общинските фирми „Столичен Електротранспорт”, което е в размер от 28.2 млн. лв., „Автотранспорт”- 19.2 млн. лв. и „Метрополитен” – 17.9 млн. лв. На частните фирми ЦГМ дължи общо 23 млн.лв. Най-много от дълговете не са изплатени на „Карат С” на близкия до ГЕРБ транспортен бос Миролюб Столарски -18.2 млн.лв., на „Юнион Ивкони” на близкия до ДПС Ивайло Константинов ЦГМ дължи над 3 млн. лв. и на „Еридантранс”- 945 хил. лв.
"Възможно е да се дискутира опрощаване на част от дълга, но това много ще зависи от преговорите с частните дружества. Ако има такава мярка, всички общински и частни дружества ще бъдат равнопоставени", обясни зам.-кметът.
Той допълни, че щяло да се преговаря с операторите да не се начислява лихва върху дължимите от общината средства. Предвижда се Столична община да създаде ново звено, което ще изследва формирането на цената на километър пробег и да я контролира.
Все пак през тази година на транспортните дружества се плащало регулярно. „Задълженията за превоза са минимални и кметството има възможност да ги изплати. Външни експерти правят анализ на старите задължения и се очаква да предложат варианти за изплащането им“, допълни Дончо Барбалов.


