ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Нови изследвания показват, че използването на социалните медии може да засили патологията на хранителните разстройства сред младите хора. Проучването прави преглед за връзката между използването на социални медии, образа на тялото и хранителните разстройства при млади хора на възраст 10-24 години.
Недоволството от образа на тялото и патологията на хранителните разстройства сред младите хора нарастват. Приблизително 13% от младите хора изпитват хранително разстройство до 20-годишна възраст, а 15–47% подкрепят нарушени хранителни познания и поведение. Проучванията сочат, че използването на социалните медии може да бъде отчасти виновно.
За да позволят достатъчна дълбочина на анализа и документиране на индивидуалните различия, учените правят проучвания, включващи млади хора (на възраст 10–24 години). Те са изучавали всяка платформа за социални медии, но не и тези, които се фокусират върху средствата за масово осведомяване и/или използването на интернет. Проучванията, изследващи интервенциите в социалните медии и образа на тялото/резултатите от нарушено хранене, бяха изключени, тъй като бяха извън обхвата на прегледа.
В проучванията причините за използване на социалните медии включват: управление на самоличността, напасване с приятели, публикуване на съдържание за обратна връзка от връстници и търсене на материали за загуба на тегло, фитнес или хранителни разстройства.
Доказателства от 50 проучвания в 17 страни показват, че използването на социалните медии води до вреди на самочувствието и самооценката на младите девойки, фактор е за развиване на нездравословно отношение към храната. Изводите са, че колкото повече младите прекарват в интернет, толкова е по-голяма е вероятността да се разболеят от булимия или анорексия.
Резултатите показали, че тинейджъри, които прекарват повече време в социалните мрежи, страдат по-често от булимия, анорексия, занижена физическа оценка за тялото си, негативен подход към храненето, както и са по-склонни да спазват строги диети.