ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Старите автомобили поскъпнаха с 20-30 на сто в годините след пандемията, каза Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили. Сред причините за това е, че търсенето на употребявани автомобили е по-голямо от предлагането, а и новите коли са поскъпнали с 30-50 на сто.
Няма как старите коли да станат по-евтини, ще има все по-голям глад за употребявани автомобили, каза Любомир Доросиев, цитиран от "Труд“.
Той обясни, че в Северна Италия хората са сравнително заможни. Но преди няколко години за покупката на нова кола семействата са давали по 500-600 евро на месец. А сега за покупката на нов автомобил са необходими над 1000 евро на месец и на все повече италианци бюджетът не им достига. Затова все повече италианци карат стари автомобили. И е по-трудно намирането на качествени употребявани коли, които да бъдат внесени в България.
Търсенето на употребявани автомобили в България през миналата година не се е променило съществено, обясни Любомир Доросиев. Според него има търсене, но то не е на нивото от преди пандемията. Причината за това е, че много семейства вече имат по 2-3 автомобила и е нормално търсенето да не е толкова голямо. Но продажбите на употребявани автомобили са повече от възможността да бъдат намерени качествени коли в Западна Европа, които да бъдат внесени.
Например автокъщата на Доросиев е започнала 2023 г. с 60 налични коли, а сега има около 20-24 броя. Според него не са верни твърденията, че България е гробница за автомобили. И в страните от Западна Европа все повече хора карат потребявани коли заради високите цени на новите.
В големите градове хората най-често купуват по-нови и съответно по-скъпи коли на цени между 15 хил. и 50 хил. лв., каза Любомир Доросиев. Купувачите искат по-нови коли, които след като ги регистрират ще могат да карат по-дълго време.


