ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Столичната община за пореден път не пропусна възможността да си направи новогодишен пиар на гърба на софиянците и гостите на столицата. Тъй като медиите работят неспирно и на Бъдни вечер, и на Коледа, и на Нова година, общинските компании като "Столичен градски транспорт" и "Метрополитен" АД масово лъжат в прессъобщенията и графиците си, че едва ли не "денонощно работят за удобството на софиянците".
Трябва да се отбележи, че и при стандартен график (непразничен) разписанието на метрото е подигравателно за модерния свят - влакчетата преминават през цели 7 минути в час пик. На 1 януари сутринта пък по метростанциите масово се събират хора. Таблата сочат "0 минути" до следващия влак, но по непознати за никого аритметични схеми "0-та" изведнъж се превръща в минимум 10-15 минути чакане. Не за метровлак, а за "от умрял писмо".
Смешно е да се хвалим с "модерното европейско столично метро", при положение, че общината пести всеки лев (за себе си, вероятно - бел. авт.) и пуска метровлаковете на големи интервали, докато хората плащат данъци, билетчета и карти, само и само да имат поне някакво средство за придвижване, освен такси или собствен автомобил.
Друга подигравка е чакането за ръждясал рейс, тролей или трамвай от по 20-30 мин., при положение, че при скромните размери на София целият маршрут на една линия не надвишава 40 мин.
Много би било интересно, ако кметът Йорданка Фандъкова, зам.-кметът по транспорта Любомир Христов или други отговорни лица поне веднъж по празниците или през уикенда решат да излязат на спирка за градски транспорт в своя квартал и дори в центъра. Нека оставят в един ден служебните си коли и се опитат да стигнат на работа като обикновени столичани. Условието обаче е - без закъснение и без дисциплинарно наказание или глоба от работодателя, каквито се налагат в частните компании.
Ако човек не си поръча такси или не събуди личния си шофьор (ако ще да е на 1 януари сутринта), то ще е на минус с поне 50 кинта към работодателя си или ще закъснее за среща.
В общи линии, честити да са им на софиянци новото европейско метро и непрекъснато закупуваните нови автобуси и тролеи! Щеше да е по-добре обаче, ако ги бяха пуснали по маршрутите, вместо да ги скатават по депата, само защото са нови и "трябва да се пести"...
Г-жо Фандъкова и г-н Христов, колкото и нови единици транспортни средства да закупите, София ще е все сив град, напълно загубил перспективата да стане Европейска столица на културата през 2019 г.. В него времето за пристигане пеша от една точка до друга сякасш винаги ще е по-малко, отколкото интервалите, в които се движат превозните средства от градския транспорт.
Затова и прекрасната София ще си остане столица от задния двор на Европа - ако не вземе пример дори от по-малките и по-бедни столици на континента, където по булевардите за Нова година има истинска украса (например Ереван или Кишинев), а на места градският транспорт дори е безплатен (Талин).