Съвети на експерта: Какви са правата на потребителите, ако искат да откажат пътуване до Китай заради свъртоносния вирус?
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
При непредвидени обстоятелства, като тези с коронавируса, хора, които са резервирали екскрузии до Китай, могат да анулират договора и да си получат парите. Това обясни пред БТВ председателят на КЗП Димитър Маргаритов.
Той коментира какви са правата на потребителите, ако искат да откажат пътуване до Китай заради коронавируса
„Когато сме закупили организирано пътуване, което включва самолетни билети и хотелско настаняване – законът е категоричен, че до момента на отпътуването имаме право да прекратим договора с туроператора и да получим обратно парите си”, коментира Димитър Маргаритов.
Неговото изказване дойде във връзка с новия коронавирус, който зарази хиляди души, основно в Китай. От Световната здравна организация заявиха, че няма нужда от масово спиране на международните пътувания заради заразата, но много българи се отказват от екскурзиите си до Китай и региона.
Председателят на КЗП подчерта, че е добре пътуванията да се разделят на две – пакетно или индивидуално.
„За пакетните пътувания има и допълнителна възможност при непредвидени обстоятелства, като тези с коронавируса, потребителите да анулират пътуването и да си получат парите”, каза Димитър Маргаритов.
Освен това изтъкна, че са възможни договорки за промяна по условията на включен договор за пакетно пътуване. Получена е и информация, в която самите туроператори са предприели действия и са обявили на своите клиенти, че дадено пътуване няма да се състои и ще възстановят парите.
„Когато става въпрос за индивидуално пътуване – въпросът как ще бъде възстановена и каква част от сумата зависи между потребителя и съответната компания - допълни Маргаритов. - Когато пътуването е индивидуално, всичко зависи от предварителните условия. Тогава може да говорим за хипотезата, особено при самолетните пътувания, да не ни се върнат парите. В тези случаи е възможно по-скоро да бъдат променени датите“.
Маргаритов заяви, че при хотелските резервации ситуацията е по-лесна, защото има опции за анулиране на резервацията и връщане на заплатената сума.
Той отбеляза, че е важно потребителите да се информират за отделните държави и каква е обстановката в сайта на МВнР.