ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Съдбата на концесията на Централна гара в Пловдив е неясна и по-скоро може да претърпи провал. Според сайта transportal.bg „концесионерът на ЖП гара Пловдив е поискал да се оттегли от концесията, а държавата да му възстанови инвестираните около 10 млн. лева“.
През 2013 г. правото да я управлява за срок от 35 години получи единственият кандидат ДЗЗД "Железопътна гара Пловдив". Дружеството по закона за задълженията и договорите се представлява от фирма „Карат-С“ на Миролюб Столарски – с дял от 95%, а останалите /към онзи момент/ са на бившия шеф на Агенция пътна инфраструктура Светослав Глосов чрез фирмата му „Биад-С“ ООД. Фирменият портал ДАКСИ показва, че Светослав Глосов е излязъл от управлението на „Биад – С“ през 2017 г. В момента дружеството се управлява от съпругата и синът му, припомня Марица.
„Аз не искам да бутам концесията, а да променя някои условия по договора, тъй като не мога да работя нормално и генерирам само загуби“, заяви за Марица Миролюб Столарски. Той уточни, че от 2013 г. до момента е направил инвестиции за близо 11 млн. лв. Чинно плащал концесионната такса, но всяка година бил на минус с около 700-800 хил. лв.
В близките няколко години бизнесменът не вижда перспектива за изпълнение на концесионния договор по ред причини. От една страна предстоящият пробив под гарата ще затвори тотално подлеза с търговски обекти, които сега и без това работят наполовина заради ковид пандемията. По тази причина не се знае и колко време новопостроеният хотел ще е със замразена дейност. Отделно заради изкопните дейности автогарата пред гарата няма да може да функционира като такава, нито паркингът на мястото на бившата Транспортна болница.
„Реално 4-5 години ще отидат за това строителство. Моето желание е точно с толкова години, колкото трае пробива под гарата, да се удължи концесионният договор, както и да се намали концесионната такса по него“, заяви Миролюб Столарски и уточни, че тепърва ще се водят преговори с Министерството на транспорта.


