ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Шофьори-тарикати в градския транспорт в Пловдив молят пътници да им връщат билети, за да ги продадат още веднъж, а левчето да си приберат в джоба.
За номера разказва пред “Марица” един от редовните пътници в обществения транспорт. Пловдивчанинът има карта, но миналия петък е станал неволен свидетел на подобна случка в автобус по линия № 20.
“В рейса нямаше кондуктор и шофьорът сам продаваше билети. Не ги късаше надве, каквото правило е въведено в градския транспорт, а на пътниците казваше учтиво: “Ще ви бъда благодарен, ако ми върнете билетчето”, описа очевидецът.
Той записал регистрационния номер на автобуса, за да подаде сигнал. Допълва, че и друг път е виждал въпросният водач на рейса да отправя към пътниците същата молба. Линия № 20 се обслужва от фирма „Хеброс бус”.
“Нищо не ме учудва, защото зад гърба ни се прилагат и други номера за отклоняване на приходи от продажба на билетите. Някои шофьори и кондуктори нарочно са поставили кошнички до вратите на автобусите за използвани билети. После ги вадят и продават повторно”, разказа управителят на дружеството инж. Веселин Дошков.
Той увери, че ще направи забележка на шофьора, който вероятно ще отрича, но обясни, че няма как да действа с по-крути мерки, тъй като има недостиг на кадри.
Всички фирми, които обслужват 29-те линии в Пловдив, търсят шофьори и кондуктори. По същата причина в много от автобусите няма кондуктори.
Парите от продажбата на билети и карти се събират от превозвачите и в случая те са ощетени от номерата на китайката. Електронната система, която трябваше да бъде въведена в началото на 2016 г., но се провали, щеше да регулира този процес и Общината, а не фирмите да прибират приходите от превозните документи. Идеята на градската управа е това да стане с надграждането на електронната система, което тепърва се подготвя.


