Последвайте ни в Google News Showcase
Българинът все още купува основно стари коли, но с добър външен вид и на цена между 4 000 и 7000 лв. Изводът е на председателя на Асоциацията на вносителите на автомобили и резервни части Христо Христов.
WINBET – персонални бонуси всеки ден! (18+)
Пред „Дарик” той разясни, че в момента разнообразието на автомобилния пазар у нас е по-голямо в сравнение с предлаганите модели телевизори. Въпреки това обаче приоритетното търсене на по-евтини и стари коли продължава, противно на тенденциите в повечето европейски държави. Според Христов данъчното законодателство у нас не толерира закупуването на модерни автомобили, а рекламираната нова формула за определяне данъка на колите, която включва еко категорията, няма никакъв ефект.
„За съжаление не мога още да видя у нас тенденцията, която се вижда в останалите европейски страни, поради факта, че в България данъчното законодателство абсолютно не толерира закупуването на по-нов автомобил, да не говорим за нов – категоричен е Христов. - По-старите автомобили продължават да плащат по-малък данък от по-новите, което е ненормално“.
По думите му, основният критерий е цена и никой не обръща внимание на евро категориите.
„Да не говорим, че след като въведоха новата формула, много от българските граждани нямаха записани евро категорията в големия талон и това доведе до съответното затруднение при определяне на категорията – допълни той. - Наложи се да заплащат допълнителни суми. Така че всички тези преференции се обезсмислиха и в крайна сметка говорим за малка сума за пътния данък.
Докато това не се промени, докато не отпадне нотариалната заверка на подписа, докато не отпадне еко таксата, няма да има нормален пазар в страната. Защото в момента една еко такса за кола е 300 лева, данъкът е 30 лева. Еко таксата се събира от частни фирми, пътният данък е за държавата“.